شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
دوست داشتی الان پیشت بودم؟

احمدرضا  کاظمی طنزنویس

[email protected]

حتما شما هم مثل بنده و البته مثل خیلی‌های دیگر تلفن‌همراه دارید و حداقل برای یک‌بار هم که شده از ناحیه گوشی مورد تعرض پیامک‌های تبلیغاتی قرار گرفته‌اید! درواقع همه ما قربانی تکنولوژی هستیم و همگی به نوعی درد مشترکي محسوب می‌شویم که بايد با یکدیگر فریاد کنیم! این درد مشترک که همانا دردِ «مشترک بودن» است امروزه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و کار صرفا از تبلیغ بسته‌های خبری، جوک و سرگرمی فراتر رفته است. یعنی این پیامک‌ها دارند کم‌کم وارد حریم خصوصی ما می‌شوند و گاهی حتی برای قالب کردن خودشان به ما، پا را از «پیشنهاد» فراتر گذاشته‌ و اگر با همین فرمان پیش بروند به‌زودی وارد فازهای جدیدی خواهند شد که در ادامه آنها را با هم مرور می‌کنیم:
فاز اول: فریب‌کاری و نیرنگ
در این مرحله شرکت تبلیغاتی شما را گول می‌زند! برای مثال پیامکی دریافت می‌کنید با محتوای: «ماساژ حرفه‌ای در منزل شما، توسط ماساژورهای حرفه‌ای! صددرصد تایلندی! فقط 15هزار تومان» و شما که حسابی خسته هستید و توانایی پرداخت هزینه‌های مالی سفر به تایلند را هم ندارید، این بسته را به صد امید و آرزو برای یک ماساژ حرفه‌ای سفارش می‌دهید.  10 دقیقه بعد زنگ منزل‌تان به صدا درمی‌آید. آیفون تصویری را که برمی‌دارید می‌بینید «اصغرآقا» دلاک حمام عمومی محله‌تان پشت در است و درحالی‌که دارد دُم سیبیل‌هایش را فر می‌دهد منتظر است در را باز کنید!
فاز دوم: رفاقت و نزدیکی
این دسته از پیامک‌ها خودشان به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول پیامک‌هایی هستند که با شما تیریپ خودمانی برمی‌دارند و فوری پسرخاله می‌شوند. مثلا صبح از خواب پا شده‌اید و وقتی گوشی‌یتان را چک می‌کنید این پیام را می‌بینید: «چیطوری دادا؟ مثه گاو گرفتی خوابیدیا، پاشو مردتیکه! پاشو یک پیامک خالی به همین شماره بفرست تا یکم حال کنیم با هم دیگه! هر پیامک 50 تومان». حالا کافی‌ست که شما این بسته‌ را فعال کنید تا شرکت تبلیغاتی به ابعاد بی‌کسی و تنهایی شما پی ببرد. در این صورت می‌بینید که ساعت 3 بامداد برایتان پیامک جدیدی آمده: «سلام؟ بیداری؟» و وقتی که شما هم طبیعتا جواب می‌دهید: «بله، بیدارم» در این لحظه برایتان پیام دیگری می‌آید: «خوبی؟ خیلی دلم گرفته، میشه عدد 18+ رو به همین شماره بفرستی؟». این‌جاست که شما هم کم‌کم خواب از چشمتان پریده و عدد مربوطه را ارسال می‌کنید:
پیامک: «مشترک گرامی! سرویس مکالمه شبانه برای شما فعال شد. هر پیامک 500 تومان. برای ادامه سرویس عدد 2 را به همین شماره ارسال کنید.
شما: «2»
پیامک: «خب بگو ببینم داشتی چیکار می‌کردی شیطون که بیدار بودی این وقت شب؟ »
 شما: «هیچی دراز کشیده بودم روی تخت. خوابم نمی‌برد.»
پیامک: «الان چی پوشیدی؟»
شما: «پیژامه راه‌راه خاکستری با رکابی آبی کمرنگ!»
پیامک: «دوست داشتی الان پیشت بودم؟ که برات لالایی بگم خوابت ببره؟»
شما: «اوهوم!»
پیامک: « ^_^ پس یه پیام خالی به شماره 85-85-885 بفرست تا وارد جزییات بیشتر در مورد لالایی بشیم.»
فاز سوم: تهدید و ارعاب
این مرحله مال زمانی‌ست که شما دیگر فریب کلک‌ها و زبان‌بازی‌های پیامک‌های تبلیغاتی را نمی‌خورید و دیگر بعد از چند بار شکست عشقی و صدمات مالی، روحی و البته جسمی باتجربه شده‌اید و جواب این پیام‌ها را نمی‌دهید. این‌جاست که شرکت تبلیغاتی برایتان پیامک می‌زند: «مرتیکه دوزاری، فکر کردی چه خری هستی که عدد 1 رو به شماره 9876 ارسال نکردی؟» و اگر شما همچنان از فعال‌سازی سرویس موردنظر اجتناب بورزید با این پیامک‌ها روبه‌رو خواهید شد:
«جرأت داری پاشو بیا سر کوچه‌تون تا آدمت کنم.»
«جواب نمی‌دی؟ ببین تا 10 می‌شمرم اگه عدد 1 رو به شماره 9876 فرستادی که فرستادی اگه نه می‌سپرم بچه‌ها بریزن سرت از هفت ناحیه قاچت کنن!»
« 10 ثانیه‌ت شروع شد: 10 ...»
« 9 .... »
«8 ....»
...

 

 

دیدگاه‌های دیگران

ن
ناشناس |
مخالف 0 - 0 موافق
بعضی پیامکا حذف کنی یا نگهداری مره روی صورتحساب

تعداد بازدید :  354