شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
اولین گروه موسیقی حامی محیط‌زیست دومین اثرش را منتشر کرد
درجامعه ما محیط‌زیست در بحران است

شهروند| مراسم رونمایی آلبوم «اشک سیاه» دومین آلبوم رسمی گروه «خورشید سیاه» عصر روز شنبه ۱۲ اردیبهشت در فروشگاه فرهنگ با حضور رخشان بنی‌اعتماد کارگردان، جهانگیر کوثری تهیه‌کننده، نیما جوان ناشر و محمد درویش معاون معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.
گروه خورشید سیاه، دنیای آنها پر از فریاد برای نجات زمین، خاک و آب و هواست. در روزهایی که حال محیط‌زیست کشور خیلی خوب نیست، گروهی از جوانان گردهم آمده‌اند که دلواپس گونه‌های درحال انقراض و محیط طبیعی ایران هستند.گروه موسیقی خورشید سیاه، نخستین و تنها گروه موسیقی حامی محیط‌زیست ایران است که ‌سال 1390 تشکیل شده و ترانه‌های آنها درباره مشکلات زیست‌محیطی و آسیب‌های اجتماعی است. جهانگیر رها، خواننده، شاعر، نوازنده گیتار آکوستیک، طاهر علی رمضانی نوازندگی گیتار بیس، سرپرست گروه و همخوان، علی فرهمند درامز و آرش اسلامی نوازنده گیتار الکتریک از اعضای گروه هستند. حالا آنها دومین آلبومِ خود را منتشر کرده‌اند؛ در این مراسم «رخشان بنی‌اعتماد» به این مسأله اشاره کرد: «اولین‌بار که با گروه «خورشید سیاه» روبه‌رو شدم از هدفی که در نظر گرفته بودند متعجب و درعین‌حال خوشحال شدم. این‌که یک گروهی دغدغه محیط‌زیست را با خود به یدک می‌کشد چیز کمی نیست. من گروه‌های جوان موسیقی زیادی را دیدم و کار‌هایشان را می‌شنوم، اما این گروه کاملا در هدف با گروه‌های دیگر متمایز هستند. مقوله محیط‌زیست آنچنان که باید جدی و شناخته شده نیست، اما این‌که یک گروه تنها دغدغه‌شان همین مسأله باشد بسیار قابل احترام من بوده و به عقیده من مقوله محیط‌زیست اهمیتش کمتر از موضوعات دیگر نیست.»
بنی‌اعتماد همچنین به این مسأله اشاره کرد که از‌‌ همان ابتدا شیفته کار این گروه شده و موقعیت را مناسب دیده تا از موسیقی این گروه برای فیلم مستندی که از زندگی خانم ملاح از پیشکسوتان محیط‌زیست می‌سازم استفاده کند: «این حرف جدیدی است، ولی می‌خواهم شروع کنم و بدون احتیاط این حرف را بزنم که مقوله محیط‌زیست عملا اهمیتش از مسائل اجتماعی کمتر نیست. در جهان مسأله محیط‌زیست روزبه‌روز اهمیتش بیشتر شده و خطرناک می‌شود و در جامعه ما محیط‌زیست در بحران است.»  «محمد درویش» نماینده معصومه ابتکار نیز در این مراسم به این مسأله اشاره کرد که همیشه آرزویش این بوده که در جامعه‌ای زندگی کند که محصولات محیط‌زیستی‌اش در اولویت مردمان باشد: «ما وظیفه داریم جامعه‌ای را مهیا کنیم که در حوزه‌های مختلف محیط‌زیست هزینه کنند. یکی از این گزینه‌ها بچه‌های «خورشید سیاه» هستند که تلاش بسیاری در راه محیط‌زیست کرده‌اند. امیدوارم سرمایه‌گذاران به این حوزه بیش از پیش فکر کرده و کمک کنند. سازمان محیط‌زیست بدون مردم هیچ چیز برای گفتن ندارد ولی ما نیز تمامی تلاش خود را در این راه خواهیم کرد» در ادامه، این خواننده سه قطعه اجرا کرد که دو قطعه از آلبوم «اشک سیاه» و یک قطعه طنزگونه به مناسبت روز پدر بود.


تعداد بازدید :  171