شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازار‌جهانی

بازار تبلت روی خط نزول
تازه‌ترین بررسی‌های موسسه ‌ای‌دی‌سی نشان می‌دهد که بازار جهانی تبلت در سه ماهه دوم‌ سال 2015 هم شرایط نزولی را تجربه کرده و عرضه تبلت‌ها با کاهشی 6‌درصدی در مقایسه با سه ماهه اول‌ سال 2015 به 47.1‌میلیون واحد رسیده است. البته در این شرایط تبلت‌های دوگانه دارای صفحه کلید که قابل تبدیل به لپ‌تاپ هستند تا حدی محبوب‌تر هستند و طراحی آنها به ارتقای بازار کمک کرده است. از جمله شرکت‌هایی که تبلت‌های دوگانه آنها با اقبال مواجه شده می‌توان به ایسر، ایسوس و E-FUN اشاره کرد. مایکروسافت هم با عرضه
 Surface Pro 3 کم و بیش موفق بوده است.

رونمایی از یک مرورگر جدید
مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس بیلد 2015 از نسل جدید مرورگر اینترنتی خود Microsoft Edge رونمایی کرد. نسخه‌های آزمایشی مرورگر یادشده قبلا با اسم کد اسپارتان عرضه شده بود. قرار است Microsoft Edge برای رایانه‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های مختلف با همین مرورگر عرضه شود و جایگزین مرورگر بیست‌ساله Internet Explorer شود. پشتیبانی از افزونه‌های کروم و فایرفاکس دیگر قابلیت جالب مرورگر تازه وارد مایکروسافت است که امکانات متنوعی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین قرار است این مرورگر روی هولولنز یا هدست واقعیت افزوده مایکروسافت قابل نصب و اجرا باشد.

ارسال یادداشت از رایانه به گوشی‌
گوگل قابلیت تازه‌ای را به گوشی‌های اندرویدی افزوده که به کاربران امکان می‌دهد مسیری ویژه یا یادداشت موردنظرشان را از رایانه شخصی به تلفن‌همراه ارسال کنند. برای استفاده از این خدمات تنها باید از جستجوگر گوگل استفاده کرد. با این خدمات می‌توان هشدارهایی را برای یادآوری امور مهم در آینده نیز ارسال و ساعت گوشی را تنظیم کرد یا موقعیت گوشی هوشمند را ردیابی كرد. بدین منظور باید تازه‌ترین نسخه برنامه همراه گوگل را روی گوشی اندرویدی بارگذاری و گزینه‌های Now cards و Web & App activity را فعال کرد.

خالکوبی عامل اختلال ساعت اپل
اپل تأیید کرده که خالکوبی روی بدن جلوی فعالیت درست ساعت این شرکت را می‌گیرد. علت این مسأله تداخل خالکوبی‌ها با حسگری است که ضربان قلب را اندازه می‌گیرد. در اطلاعیه اپل در این مورد آمده است که تغییرات موقت یا دایمی در پوست افراد مانند استفاده از خالکوبی بر‌عملکرد حسگر ضربان قلب ساعت اپل تأثیر منفی می‌گذارد. زیرا برخی از این خالکوبی‌ها به علت جوهر و الگوهایی که دارند نور تابیده شده از حسگر ساعت اپل را بلوکه کرده و انتقال درست اطلاعات را ناممکن می‌کنند. از جمله دیگر عوامل تأثیرگذار در این زمینه می‌توان به شرایط خون‌رسانی در زیر پوست اشاره کرد. اپل در توضیح این مسأله افزوده که اگر کاربران ساعتش در نقاط خیلی سرد زندگی کنند، ممکن است خون‌رسانی تا بدان حد نازل باشد که حسگرهای ضربان قلب به خوبی عمل  نکنند.


تعداد بازدید :  252