شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  معامله 11‌میلیون مگاوات ساعت برق در 2‌سال گذشته | سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی گفت: حجم معاملات برق
 معامله شده در بورس انرژی از ابتدای راه‌اندازی این بورس تاکنون 11‌میلیون مگاوات ساعت برق به ارزش 4هزار و ۳۰۰‌میلیارد ریال بوده است. او از برنامه‏های بورس انرژی جهت توسعه معاملات برق در دو سطح بازار عمده‌فروشی و خرده‌فروشی خبر داد و گفت: بازار عمده بورس انرژی شامل طرح‏هایی جهت تخصیص منابع مالی شرکت‌های توزیع و تولید نیروی برق از طریق بورس انرژی، انجام معاملات گواهی ظرفیت، فعال‏سازی رینگ بین‌الملل معاملات برق در بورس انرژی و تقویت بازار فیزیکی برق است.

  آزادسازی سهام عدالت تا شهریور ۹۵| رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس قانون، آزادسازی سهام عدالت ۱۰‌سال زمان دارد که پایان آن انتهای ‌سال ۹۴ خواهد بود که به دلیل برگزاری مجامع شرکت‌ها در تیرماه هر سال، فرصت تا تابستان‌ سال ۹۵ باقی می‌ماند. میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی دراین‌باره افزود: عده‌ای مشمول طرح سهام عدالت شناخته و در این زمینه ثبت نام شدند و برگه‌ای در قبال آن تحویل گرفته‌اند. اگر ظرف مدت 10‌سال یا کمتر از آن ثمن معامله تخصیص یابد و از محل سود سهام تامین و به خزانه واریز شود، این سهام آزاد و در اختیار افراد قرار می‌گیرد و اگر این اتفاق نیفتد، میزانی که از سود سهام پرداخت شده آزاد می‌شود و مابقی در اختیار دولت است.

  توقف نماد مبین|  نماد معاملاتی مبین به دلیل ابطال کلیه معاملات آن دیروز متوقف شد. بالغ بر 7‌درصد از سهام شرکت پتروشیمی مبین شامل 997‌میلیون و 640‌هزار سهم در روز سه‌شنبه (8 اردیبهشت) به‌عنوان دومین عرضه اولیه بورس در سال‌جاری روی میز فروش رفت و هر سهم این شرکت 290تومان کشف قیمت شد. این میزان سهام متعلق به شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بود که به‌عنوان 490امین شرکت پذیرفته شده در نماد «مبین» جهت کشف قیمت هفته گذشته عرضه شد.

 


تعداد بازدید :  256