شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

ایجاد صندوق ارزی 100‌میلیاردی توسط بریکس | براساس اسنادی که روز شنبه منتشر شد، رئیس‌جمهوری روسیه، ایجاد صندوق ذخیره ارزی کشورهای «بریکس» با سرمایه 100‌میلیارد دلار را تصویب کرد. کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای‌جنوبی که اعضای بریکس را تشکیل می‌دهند، صندوق ذخیره ارزی 100‌میلیارد دلاری ایجاد می‌کنند. 41‌میلیارد دلار از اعتبار این صندوق توسط چین، 18‌میلیارد دلار هر یک از سه کشور یعنی روسیه، برزیل و هند و 5‌میلیارد دلار توسط آفریقای‌جنوبی تخصیص می‌یابد.

افزایش ۹۱درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن| وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از افزایش 91درصدی واردات نفت این کشور از ایران در مارس 2015 خبر داد. براساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه مارس 2015 به 1.311‌میلیون کیلولیتر برابر با 293هزار بشکه در روز رسید. واردات نفت ژاپن از ایران در مارس ‌سال گذشته میلادی 687 هزار کیلولیتر برابر با 153هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

رقابت خودروسازان چینی و اروپایی در بازار ایران| درحالی‌که خودروسازان غربی خود را برای حضور مجدد در پرجمعیت‌ترین بازار خاورمیانه آماده می‌کنند 3 شرکت چینی چری، گروه صنعتی لیفان و جیانگوای از خلاء ناشی از عدم حضور شرکت‌هایی نظیر پژو سیتروئن نهایت بهره‌برداری را كرده‌اند.

همکاری 2 بانک توسعه آسیایی و بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا | بانک توسعه آسیایی روز شنبه نسبت به همکاری با بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا به شرط تحقق استانداردها ابراز آمادگی کرد. رئیس بانک توسعه آسیایی از همکاری بانک توسعه آسیایی و بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا در سرمایه‌گذاری‌های مشترک در پروژه‌های زیرساختی در آسیا خبر داد.


تعداد بازدید :  290