شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر در هفته هلال

جمعه، 18 اردیبهشت به نام «آموزش امداد، کلید نجات» نامگذاری شده است. در این روز نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه به تشریح اهداف و وظایف جمعیت هلال‌احمر می‌پردازد و در ادامه بعد از نمازجمعه در منزل شهدای امدادگر حاضر و با خانواده‌های این افراد دیدار می‌کند. همچنین در این روز طرح «جمعه، ایمان، ایمنی» با همکاری داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر و موسسه آموزش عالی هلال ایران برگزار می‌شود؛ چادرهای سلامت در اطراف محل برگزاری نمازجمعه برپا و خدمات رایگان بهداشتی و درمانی، تست قندخون، فشارخون و... به نمازگزاران و مردم ارایه می‌شود.
شنبه، 19 اردیبهشت به نام «سفیران مهربانی» نامگذاری شده است. در این روز همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» با هدف تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان نمونه جمعیت هلال‌احمر (با توجه به کسب رتبه‌ها) برگزار خواهد شد. در این برنامه ارتقای رتبه داوطلبان و اعطای درجه‌های امدادی توسط رئیس‌جمهوری انجام خواهد شد. همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه توانمندی سازمان امدادونجات و نمایشگاه محصولات توانبخشی برپا می‌شود. در ادامه برنامه‌های این روز دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در نمایشگاه کتاب حضور پیدا خواهد کرد. حضور مجازی دبیرکل در شبکه اجتماعی ماه نو هم از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.
یکشنبه، 20 اردیبهشت به نام «سلامت فراگیر» نامگذاری شده است. در این روز جمعیت هلال‌احمر افتتاح بخش‌های مختلف بیمارستان نورافشار همچون مرکز توانبخشی عصبی-شناختی، مرکز تحقیقات مهندسی اعصاب، مرکز بازگشت به زندگی برای افراد نیازمند ضایعات نخاعی، مرکز توانبخشی عصبی و مرکز درمان‌های نوین را در برنامه‌های خود خواهد داشت. معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان بهزیستی میهمانان ویژه افتتاح بخش‌های مختلف این بیمارستان در این روز هستند. افتتاح ۲۵دبیرخانه تخصصی استانی سازمان داوطلبان و صدور پروانه خانه‌های داوطلبی (مجازی) هم با حضور دبیرکل جمعیت از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.
دوشنبه، 21 اردیبهشت به نام «مهربانی داوطلبانه» نامگذاری شده است. در این روز «جشنواره هلال و رسانه» با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و معاون سیمای صداوسیما برگزار می‌شود. همچنین هفته 29 لیگ برتر فوتبال نیز به نام هفته تجلیل از خادمان هلال‌احمر نامگذاری شده است؛ در این روز بازیکنان 16تیم لیگ برتر به عضویت هلال‌احمر درمی‌آیند و داوطلب می‌شوند. رونمایی از کارت عضویت جدید سازمان جوانان و رونمایی از بازی «جوانان هلال احمری» با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز در این روز انجام می‌شود.
سه‌شنبه، 22 اردیبهشت به نام «خودامدادی و دیگرامدادی» نامگذاری شده است. در این روز خط تولید تجهیزات پزشکی مانند کیسه بی‌کربنات مخصوص بیماران دیالیزی و قرص سوکارت برای این بیماران افتتاح می‌شود؛ این اقلام پزشکی برای اولین بار در کشور تولید خواهد شد. دیگر برنامه این روز، رونمایی از ماسک نانو است که تکنولوژی آن تنها در اختیار ژاپن و آمریکا بوده است؛ همچنین در این روز از ماده اولیه تولید انواع پلت‌های دارویی، قرص سولامر و پلت اورلیستات نیز برای اولین‌بار درکشور رونمایی می‌شود.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت به نام «روز جوان، امید، آینده» نامگذاری شده است. ‌در این روز «همایش اسلام و دنیای آرام» با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس برگزار می‌شود و همزمان چند کلینیک تخصصی زنان و زایمان، اورولوژی و روانپزشکی در مجتمع دارویی-درمانی هلال ایران افتتاح خواهد شد.
پنجشنبه، 24 اردیبهشت آخرین روز از هفته هلال‌احمر است. این روز با عنوان «روز همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است. در این روز مسئولان جمعیت هلال‌احمر ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام با مراجع تقلید هم دیدار خواهند داشت.


تعداد بازدید :  297