شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
تغزل پیشرو

«کرگدن‌ها همیشه تنهایند» عنوان آخرین مجموعه شعری است که از علیرضا عاشوری رودپشتی به وسیله «انتشارات مایا» منتشر و به نمایشگاه کتاب امسال خواهد رسید.
 این مجموعه که ادامه  سیر دگردیسی زبانی در شعر علیرضای عاشوری است دارای بار تغزلی و پیشرو است که توانسته بعد از مجموعه «پوست اندازی» که در‌ سال‌گذشته به چاپ رسید توانایی او را در حضور موثرش در غزل معاصر به اثبات برساند. او که همواره از حسین منزوی در شعر یاد می‌کند، می‌گوید: «مجموعه» باران روی عکس که با نقد و معرفی استاد حسین منزوی در‌ سال 1378 منتشر شد او را به‌طور مسئولانه‌ای وارد ادبیات معاصر کرد.»
همچنین سیر تحول شعری در زبان و ادبیات عاشوری با مجموعه  غزل «آبی ستاره بود. 1380» که  به وسیله حسین منزوی نیز نامگذاری شد، این مسئولیت را نسبت به روند غزل معاصر و حضور وی در این جریان مستحکم‌تر، مسئولانه‌تر و سنگین‌تر کرد.
عاشوری اما 12‌سال مجموعه‌ای را به چاپ نسپرد و معتقد است: «که این سال‌ها او را به هر چه محتاطانه‌تر و مسئولانه‌تر نوشتن نزدیک ساخته». او با مجموعه‌های «پوست‌اندازی. 1393» و «کرگدن‌ها همیشه تنهایند. 1394» و با کوله‌باری از شعر به میهمانی مخاطبانش آمده است.
 از وی با توجه به حجم یک دهه نوشتن و تمرین در شاعری در این عرصه آثار دیگری را نیز چشم به راه خواهیم بود، آثاری همچون: «مانیکور روی ناخن خروس جنگی» و « با دیوار حرف می‌زنم» که مجموعه شعرهای آزاد وی را در این چند ‌سال تشکیل داده و نیز «خفگی» مجموعه‌ای دیگر در حوزه غزل است که با‌توجه‌به وسواس او پس از سال‌ها باید منتظر بود که به‌زودی خبر انتشار این آثار را به دستمان برساند.


تعداد بازدید :  308