شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
در حضور بلاتر و فیگو و با انتقادهای پرشمار
کفاشیان صندلی نایب‌رئیسی‌اش را تحویل گرفت

شهروند| انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه گذشته در منامه بحرین برگزار شد تا علاوه بر انتخاب شیخ سلمان به‌عنوان رئیس AFC، نایب رئیسی کفاشیان نیز برای یک دوره 4 ساله در کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعی شود.
تحویل صندلی نو!
با این‌که به دلیل بدون رقیب بودن رئیس فدراسیون فوتبال ایران، انتخاب او به‌عنوان نایب‌رئیس AFC‌ از منطقه آسیای میانه از چند ماه قبل قطعی شده بود اما این اتفاق در منامه بحرین شکل رسمی به خود گرفت و 6 نایب‌رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند که البته
 4 نفر دیگر مثل کفاشیان رقیبی نداشتند. حالا فوتبال ایران در AFC صاحب پست شده، اگرچه دفتر کار کفاشیان در ازبکستان است و او از این پس دائما به این کشور آسیای میانه رفت و آمد خواهد داشت.
اطمینان از قدرت گرفتن فوتبال ایران
شاید به مذاق برخی از منتقدان کفاشیان خوش نیامده باشد که رئیس خوش‌خنده فوتبال ایران حالا در آسیا نیز برای خودش جایگاهی دارد اما واقع‌بینانه که نگاه کنیم این جایگاه به هر شکلی که برای کفاشیان و ایران به دست آمده باشد، می‌توانیم از فواید آن استفاده کنیم. شیخ سلمان نیز در دیدار با کفاشیان پس از انتخابات ضمن تبریک به او به رئیس فدراسیون ایران دراین‌باره اطمینان داد: «شما دیگر نایب‌رئیس AFC هستید و قطعا سهم فوتبال بزرگ ایران در آسیا تأمین خواهد شد.»
کفاشیان در حضور بلاتر جهانی نشد
یکی از نکات جالب انتخابات AFC حضور سپ بلاتر و لوییس فیگو بود که این روزها رقابت داغی برای انتخابات پیش روی فیفا تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها به دنبال جمع کردن رای برای خود از کشورهای آسیایی بودند، اگرچه شاید حضور بلاتر را می‌توان به انتخاب 3 عضو کمیته اجرایی فیفا که از آسیا بودند نیز ربط داد. در نهایت شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا، کوزو تاشیما از ژاپن و عبدالله‌شاه از مالزی برای دوره 4ساله از آسیا تا‌ سال 2019 به‌عنوان هیأت اجرایی فیفا انتخاب شدند.
تکذیب   رئیس
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از انتخاب به‌عنوان نایب‌رئیس AFC می‌گوید: «درست است دفتر من در ازبکستان است ولی نیازی به این وجود ندارد که در محل حضور پیدا کنم. سعی می‌کنم از راه دور اوضاع را کنترل کنم. ما با شیخ سلمان درباره اتفاقات گذشته و حال فوتبال آسیا صحبت کردیم و امیدوارم که بتوانم در سمت جدید به فوتبال ایران کمک کنم.» وی درباره این‌که گفته می‌شود با حضورش در کنفدراسیون، قصد دارد از ریاست فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کند می‌افزاید: «نه هیچ‌جا نمی‌روم. من همچنان رئیس فدراسیون فوتبال می‌مانم.»


تعداد بازدید :  215