شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
«شهروند» از رد دو طرح ایران توسط FIVB گزارش می‌دهد:
«درنا» حذف شد، قهرمان آسیا به المپیک نمی‌رود!

شهروند| همکاری سازمان محیط‌زیست با نهادهای ورزشی به نظر درحال گسترش است. در همین راستا و بعد از این‌که فدراسیون فوتبال طرح یوزپلنگ ایرانی را روی پیراهن خود در جام‌جهانی ثبت کرد،‌ فدراسیون والیبال نیز در تلاش برای اقدامی مشابه است که البته خیلی در رسیدن به آن موفق نبوده است.
رد درنا روی پیراهن ایران
براساس هماهنگی‌های انجام‌شده بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و فدراسیون والیبال، قرار بود پرنده درنا به‌عنوان دومین نماد محیط‌زیستی ایران (پس از یوزپلنگ که روی پیراهن تیم‌ملی فوتبال نقش بست) روی پیراهن تیم‌ملی والیبال در لیگ‌جهانی این رشته برود. این طرح قرار بود پس از اجرایی شدن آن به FIVB ارسال شود تا بعد از تایید مسئولان فدراسیون جهانی والیبال به‌عنوان پیراهن اصلی تیم‌ملی ایران در لیگ جهانی استفاده شود اما این موضوع واکنشی را از سوی مسئولان FIVB همراه نداشت.
دیده   نمی‌شد
فدراسیون والیبال با این حال ناامید نشده و قصد دارد با راهکارهای جدید برای حفظ محیط‌زیست تلاش کند. احتمال می‌رود طرح «درنا» روی پیراهن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار می‌شود،‌ استفاده شود.
رئیس فدراسیون والیبال درباره چگونگی ادامه طرح‌های زیست‌محیطی به «شهروند» اینگونه توضیح می‌دهد: «همکاری ما با سازمان محیط‌زیست از مدت‌ها قبل آغاز شده و فقط مختص به طرح روی پیراهن نیست. ما برنامه‌های زیادی داریم و حتما در لیگ جهانی روی تبلیغات کنار زمین نیز از نمادی که قرار بود روی پیراهن قرار بگیرد،‌ استفاده خواهیم کرد. البته بحث ما فقط مخالفت فدراسیون جهانی نیست و وقتی این پیراهن را بر تن بازیکنان دیدیم و با توجه به این‌که در مسابقات رسمی باید پیراهن بازیکنان داخل شورت ورزشی‌شان قرار بگیرد،‌ بخش اعظمی از این طرح دیده نمی‌شد و شکل زیبایی نداشت.»
ارزش قهرمانی آسیا کم شد
موضوع دیگری که می‌تواند والیبال ایران را تحت‌تاثیر قرار دهد، عدم صعود مستقیم قهرمان آسیا به المپیک است. ماجرا از این قرار است که طرح ایران برای صعود مستقیم قهرمان قاره کهن به المپیک از سوی فدراسیون جهانی رد شده و فقط 3 تیم اول این رقابت‌ها به مسابقات انتخابی‌ سال آینده راه پیدا می‌کنند. دراین‌باره از محمدرضا داورزنی پرسیدیم که او اینگونه پاسخ داد: ‌ «ماههاست که این پیشنهاد را داده بودیم اما با وجود این‌که مسئولان فدراسیون جهانی حق را به ما دادند و گفتند که حق آسیاست که قهرمانش به صورت مستقیم به المپیک صعود کند، با این طرح مخالفت شد. البته نباید نگران بود؛ من قول می‌دهم قطعا به المپیک 2016 خواهیم رسید.»


تعداد بازدید :  259