شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: از سخنان رئیس‌جمهوری در مورد نیروی انتظامی سوءبرداشت شد
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری گفت که از سخنان رئیس‌جمهوری در مورد التزام نیروی انتظامی به قانون، سوءبرداشت شده است‌.
به گزارش ایسنا، انصاری اظهار کرد:  درواقع سخن اصلی رئیس‌جمهوری این بود که نیروی انتظامی که اسلحه در دست دارد در برخورد با جرایم قانون را مدنظر قرار دهد و اجتهاد شخصی نکند که از این صحبت سوءتعبیر شد و عده‌ای آن را به نحوه‌ دیگری پوشش دادند یا برداشت نادرستی از آن شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، با بیان این‌که «سه عامل اسلام، رهبری و انسجام مردم از عوامل مهم تثبیت حکومت هستند» خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نباید به دنبال تک‌صدایی و مخالف اختلاف سلیقه باشد بلکه باید سلایق گوناگون و نشاط سیاسی در جامعه، دانشگاه و... مجال و فرصت عرضه داشته باشند.

هشدار خطیب نماز جمعه تهران به کسانی‌که از طرق نامشروع کسب درآمد می‌کنند
آیت‌الله امامی کاشانی، کار، تولید و سرمایه‌گذاری را عبادت دانست و از کسانی که فساد می‌کنند، رشوه داده و مال قاچاق می‌خورند خواست تا دست از این کار بردارند.
به گزارش ایلنا، امامی کاشانی در خطبه هفته گذشته نماز جمعه تهران با تاکید بر ضرورت جلوگیری از گسترش رشوه، ‌فساد و قاچاق در اقتصاد کشور تصریح کرد:  ببینید کار کردن چه ارزش والایی دارد. خانواده‌هایتان را از پول حلال تامین کنید، نه از فساد و قاچاق. زنان و فرزندان اگر می‌بینند همسر یا پدرشان سرمایه‌اش را از راه رشوه و قاچاق افزایش می‌دهد، او را نهی کنند. اگر به شما گفت که به شما ربطی ندارد با او بحث نکنید اما بدانید گفتن اثر دارد. ‌ای پدرانی که سرمایه‌تان با رشوه، قاچاق و از راه غلط و باطل به دست آمده است، ماه رجب است، تا قبل از آن‌که دیر شود،
توبه کنید.

سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به قم
آیت‌الله موسوی‌اردبیلی:  جامعه باید به سمت عقل‌گرایی پیش برود
سورنا ستاری در سفر یک روزه‌اش به قم با برخی مراجع تقلید و آیات عظام دیدار و
گفت و گو کرد. به گزارش ایسنا، او در جریان این سفر با آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی دیدار و این مرجع تقلید در این دیدار اظهار کرد: جامعه باید به سمت عقل‌گرایی پیش برود و در این عرصه باید برنامه‌ریزی کنیم و با دقت از نیروهای داخلی بهره بگیریم. این مرجع تقلید افزود: باید برنامه‌هایی را ارایه دهیم که با جامعه مذهبی سازگاری داشته باشد و این بسیار مهم است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. همچنین آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع تقلید هم در دیداری با ستاری، از خام‌خوری نفت در کشور انتقاد کرد و افزود:  این روش باعث از بین رفتن اقتصاد کشور می‌شود. وی گفت:  خامخوری موضوعی است که قرآن‌کریم آن را نهی کرده و ما نیز باید به این امر توجه داشته باشیم که نفت فروشی کاری را درست نمی‌کند. آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد:  ما نیروهای داخلی و فکر ایرانی داریم و باید از این فکر استفاده کنیم و بدانیم که هویت ایرانی و فکر ایرانی می‌تواند تاثیر داشته باشد و مشکلات را رفع کند. آیت‌الله حسین وحیدخراسانی از مراجع تقلید نیز بر لزوم تقویت بنیان‌های علمی در ایران تاکید کرد. آیت‌الله وحیدخراسانی با اشاره به گسترش علم در دنیا گفت:  آنها به دنبال علم رفته و فنون یاد گرفتند اما ما که در مرکز این گوهر هستیم هنوز نتوانسته‌ایم از مسائل علمی استفاده کرده و در گسترش علوم بکوشیم، هر چند تلاش‌هایی شده اما باید این تلاش‌ها روز به روز گسترش یابد.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری: اصلاح‌طلبان 22‌میلیون رأی دارند
محمدرضا خباز، معتقد است هر دو مجموعه اصولگرا و اصلاح‌طلب باید فکر کارشناسی نسبت به مجلس دهم داشته باشند و بهترین، قوی‌ترین و معتدل‌ترین افرادشان را برای معرفی به مردم انتخاب کنند.
به گزارش خبرآنلاین، خباز با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تحرکات انتخاباتی جریان اصلاحات و تشکیل شورای راهبردی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم، به نامه نیوز گفت: اصلاح‌طلبان دامنه بسیار وسیعی در کشور دارند و نزدیک به 22‌میلیون رأی در کشور دارند، حتی در زمانی که مشارکت پایین بوده و رأی کمی داشتند، نزدیک به 14‌میلیون رأی را به خود اختصاص دادند. در این دور از انتخابات هم دیدید که کمک‌شان به آقای روحانی بسیار
موثر بود.
محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری با اشاره به این‌که برخی اختلافات در جریان اصلاحات وجود دارد، افزود: با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که بین اصلاح‌طلبان وجود دارد، معتقدم قطعا همه مجموعه‌های اصلاح‌طلب چه احزاب و چه این شورا می‌توانند در جریان انتخابات هماهنگ و نقش‌آفرین باشند.

 


تعداد بازدید :  305