شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
... آغاز بارش‌ها از دوشنبه

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، در برخی نقاط واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و به تدریج شمال شرق کشور، ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت، در شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی نیز رخ خواهد داد.
این موج همچنین در دامنه‌های شرقی البرز و برخی مناطق شرق و مرکز کشور فعال خواهد بود. روز دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور ابتدا در مناطقی از شمال غرب، غرب و به تدریج جنوب غرب، شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.
آسمان پایتخت امروز کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری، در اواخر وقت افزایش ابر، گاهی وزش باد با دمای حداقل و حداکثر ۱۴ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.
همچنین شاخص کیفیت هوای پایتخت با کاهش میانگین عددی غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون روز گذشته در شرایط سالم قرار گرفت. بر این اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز شنبه با ۵۵ عدد کاهش در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۵۱ قرار گرفت. در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  302