شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
شرور معروف با دست و پاي زنجیر شده به محل درگیری برگشت
بازسازی صحنه یک جنایت در خیابان سراج

شهروند| شرور معروف تهرانپارس، با دست و پاهاي زنجير شده، به خيابان سراج منتقل شد تا صحنه جنايتي را بازسازي كند كه هيچ دليل و انگيزه‌اي نداشت.
روز چهارشنبه نهم ارديبهشت‌ماه خيابان سراج، ميدان رسالت با انبوه جمعيت روبه‌رو بود. مردمي كه براي ديدن دستان زنجير شده پسري آمده بودند كه چندين ‌سال آسايش را از مردم محله گرفته بود. مصطفي كه از اراذل و اوباش معروف محله سراج بود حالا با دستاني زنجير شده با خودروي پليس به اين خيابان آمده تا صحنه جنايتي را بازسازي كند كه دليلش تنها چشم در چشم شدن با مقتول بود. مصطفي را رأس ساعت 17:30 دقيقه به محل جنايت بازگرداندند. لباسي بر تن مصطفي بود كه كاملا خالكوبي‌هاي روي بازوها و دستانش را نشان مي داد. در چهره‌اش چيزي مثل نگراني يا ترس موج نمي‌زند. او صحنه جنايت را جز به جز در ميان مردمي بازسازي كرد كه از اين پسر نفرت داشتند.
ماجراي اين قتل به بیستم اسفندماه 93 برمي‌گردد. آن شب ساعت 1:30 بامداد بود كه ميثم 31ساله به همراه دوستش پس از خوردن شام از فشم درحال بازگشت به خانه‌ بودند که در خیابان 196 غربی، نرسیده به خیابان سراج، برای خرید شارژ تلفن همراه و همچنین نوشیدن چای توقف کردند. او پس از اين‌كه از خودرواش پياده شد، با جوانی تنومند که روی صورتش آثار متعدد جراحت ناشی از چاقو وجود داشت چشم در چشم شد. همين چشم در چشم شدن آغازي بود براي وقوع يك جنايت. جوان تنومند ضربه‌ای را با جسم برنده به سمت میثم پرتاب کرد که ضربه به گلوی میثم خورد و میثم روی زمین افتاد.
بعد از آن موضوع به بازپرس كشيك قتل و کلانتری 136 فرجام اعلام و خيلي زود تحقيقات كارآگاهان جنايي در اين زمينه آغاز شد.
دوست مقتول در تحقيقات به کارآگاهان گفت: «زمانی که میثم روی زمین افتاد، من از ماشین پیاده شدم تا به او کمک کنم که در همین زمان، جوان ضارب به سمت من حمله‌‌ور شد و قصد داشت تا مرا نیز زخمی کند که من با خواهش از او خواستم اجازه دهد تا من میثم را به بیمارستان برسانم و ضارب نیز به سرعت از محل فرار کرد.»
با توجه به اظهارات تنها شاهد صحنه جنایت، در نهايت چهره مصطفي 27ساله به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و اراذل و اوباش سطح یک شناسايي شد و دوست مقتول نیز با مشاهده تصویر وی، مصطفی را شناسایی کرد.
بررسی سوابق مصطفی نشان داد که وی از اراذل و اوباش رده یک منطقه شرق تهران بوده و دارای سوابق متعدد دستگیری در پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی و همچنین پلیس آگاهی است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مشارکت در آدم‌ربایی، ایجاد ضرب و جرح عمدی و درگیری با ماموران دستگیر و روانه زندان شده است.
پس از شناسایی مخفیگاه مصطفی در خیابان شهید والائیان خيابان سراج، وی روز بیستم فروردین ماه امسال دستگیر و پس از رویارویی حضوری با شاهد اصلی صحنه جنایت به صورت کامل شناسایی شد. مصطفي 49 روز بعد از وقوع جنايت دستبند به دست در مقابل چشم كارآگاهان پليس و مردم منطقه صحنه اين جنايت را بازسازي كرد و بعد از آن راهي زندان شد.


تعداد بازدید :  415