شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
تا 2 ‌سال دیگر
8 دهکده گردشگری در سواحل جنوبی کشور ساخته می‌شود

شهروند| 8 دهکده گردشگری در سواحل جنوبی کشور تا 2‌ سال آینده ساخته می‌شود.
مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این مطلب گفت:  8 نقطه را در سواحل جنوبی شناسایی کرده‌ایم که از شرقی‌ترین منطقه دریایی عمان در مرز با پاکستان تا غربی‌ترین نقطه خلیج فارس در استان خوزستان است.
او پنجشنبه شب 10 اردیبهشت در مراسم روز ملی خلیج فارس در قشم و در جمع مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد:8 منطقه گردشگری شناسایی شده که 3 نقطه آن در استان هرمزگان قرار دارد. کارهای مطالعاتی و واگذاری زمین و انتخاب شریک داخلی نیز در ‌سال 94 انجام خواهد شد.
او با اشاره به این‌که 3‌هزار کیلومتر نوار ساحلی در جنوب کشور داریم اما تاسیسات قابل توجه گردشگری در این منطقه وجود ندارد، گفت:  به جز کیش و تا حدودی قشم در بقیه مناطق ساحلی جنوب سرمایه‌گذاری خوبی انجام نشده است.
او تاکید کرد: تلاش این است با ساخت دهکده‌های گردشگری که با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود؛ گردشگری را در این منطقه رونق ببخشیم تا هم حضور مردم و گردشگران در سواحل جنوب و هم رونق منطقه  بیشتر شود.
سلطانی‌فر اعلام آمادگی کرد که به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت اماکن اقامتی تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی اعطا می‌کند.
او از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قشم دعوت کرد و گفت: با تامین تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاران را حمایت می‌کنیم و منطقه آزاد قشم در اولویت قرار دارد. سلطانی‌فر درباره محیط‌زیست نیز گفت: در حوزه محیط‌زیست نیازمند همکاری و همیاری کشورهای دیگر برای حفظ گونه‌های مختلف آبزیان در منطقه خلیج فارس هستیم تا منطقه دچار صدمات جبران‌ناپذیر نشود.
او به وجود مخازن نفت و گاز در منطقه
خلیج فارس به‌ویژه حوزه نفتی بزرگ پترو پارس اشاره کرد و اظهار داشت: تا‌ سال 84 و 85 اقدامات ایران در منطقه توأم با موفقیت‌های خوبی بود. بعدها با افول مواجه شدیم، اما از زمان دولت تدبیر و امید روند توسعه شکل سریع‌تری به خود گرفت.
معاون رئیس‌جمهوری افزود: تلاش دولت تدبیر و امید این است که با سرمایه‌گذاری در این منطقه بخشی از عقب‌ماندگی در بهره‌برداری از این مخزن تاریخی را جبران کند.
او تاکید کرد: رویکرد دولت این است که میزان بهره‌برداری از مخازن نفت را در این منطقه افزایش دهد. سلطانی‌فر با اشاره به این‌که ایران یک کشور موزه است، گفت: حتی مناطق کویری که تصور می‌شد یک چالش برای توسعه است، امروز برای رونق بخش گردشگری به‌ویژه برای گردشگران اروپایی یک مزیت محسوب می‌شود.


تعداد بازدید :  204