شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

انتصاب معاون اجرایی ‌و ‌پشتیبانی سازمان تدارکات‌ پزشکی
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی در حکمی شهرام میرزایی را به‌عنوان معاون اجرایی و پشتیبانی سازمان تدارکات پزشکی منصوب کرد. دکتر سید حسام‌الدین مدنی در حکم انتصاب شهرام میرزایی آورده است: «نظر به تعهد، توانمندی و شایستگی و سوابق ارزنده، جنابعالی به‌عنوان معاون اجرایی و پشتیبانی سازمان تدارکات پزشکی منصوب می‌شوید. با عنایت به نقش ارزنده سازمان تدارکات پزشکی در نیل به اهداف عالیه جمعیت هلال‌احمر امید است با استعانت از الطاف الهی و بکارگیری توان و تجارب علمی و اجرایی و هماهنگی با معاونان و مدیران سازمان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه در راستای تحقق اهداف سازمان موفق باشید. از خداوند متعال توفیق روزافزون را برای جنابعالی مسألت می‌نمایم.»

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در شهرستان بیستون
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیستون گفت: «جهت آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در زمان حوادث، مانور پدافند غیرعامل در یکی از دبیرستان‌های پسرانه این شهرستان برگزار شد.» رضا بابایی در ادامه گفت: «این مانور با هدف آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در حوادث و بلایای طبیعی همچنین آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در زمان‌های مختلف
 برگزار شده است.» او تصریح کرد: «مانور پدافند غیرعامل با همکاری بسیج دانش‌آموزی و سازمان آتش‌نشانی شهرستان بیستون برگزار شد.» بابایی خاطرنشان کرد:  «در این مانور نحوه پناهگیری، امدادرسانی به مصدومان توسط امدادگران، شیوه درست انتقال مصدومان و... به‌صورت عملی اجرا شد.»

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران: امدادونجات در سواحل نیازمند ابلاغ یک طرح واحد است
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: «توجه به امداد و نجات در سواحل نیازمند تدوین و ابلاغ یک طرح واحد است.» مهدی ولی‌پور در نخستین همایش استانی طرح ساماندهی دریا در ایزدشهر شهرستان نور اظهار کرد: «یک نفر غرقی همه خدمات را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که یک مورد غرقی حتی در ساعات غیرطرح و مناطق ممنوعه شنا در یک کفه ترازو و همه خدمات انجام شده با نجات هزاران نفر در سمت دیگر کفه ترازو قرار می‌گیرد.» او کمبود یا نبود اعتبار خاص منطبق با سطح انتظار، کافی نبودن امکانات و تجهیزات و ادوات امداد و نجات، عدم نظارت کافی بر ناجیان غریق و نجات‌گران، نبود مدیریت واحد در عملیات امداد و نجات، تعامل ضعیف و عدم هماهنگی بسیاری از مجریان طرح‌ها و گستردگی ماموریت هلال‌احمر را از چالش‌های این بخش عنوان کرد که نیازمند ابلاغ یک طرح واحد در بحث امداد و نجات است.

تجليل از استادان و مربيان جمعيت هلال‌احمر استان قم
استادان و مربيان جمعيت هلال‌احمر استان قم در روز معلم و در سالروز ميلاد امام جواد(ع) تجليل شدند. آيين تجليل از مربيان و استادان جمعيت هلال‌احمر استان قم با حضور احمد اميرآبادي فراهاني، نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام‌والمسلمين بنايي، معاون سياسي امنيتي استاندار قم، دکتر محرابي، رئيس دانشگاه جامع علمي،کاربردي استان قم، دکتر گل‌فشان، مدير عامل و حجت‌الاسلام‌والمسلمين علامه مهري، مسئول نمايندگي ولي فقيه در جمعيت هلال‌احمر استان قم، روساي مراکز علمي،کاربردي استان و جمعي از استادان، مربيان و داوطلبان جمعيت هلال‌احمر استان قم برگزار شد. رونمايي از دو کتاب زبان تخصصي رشته امداد و نجات و رشته داروياري و همچنين رونمايي از لوگوي انجمن علمي داروياري مرکز علمي،کاربردي هلال‌احمر استان قم در اين مراسم انجام شد.

20 برنامه در هفته فرهنگی دلیجان برگزار می‌شود
رئیس جمعیت هلال‌احمر دلیجان از برگزاری
 20  برنامه همزمان با هفته فرهنگی در این شهرستان خبر داد. حمیدرضا اشرفی اظهار داشت: «از 13 تا 19 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته فرهنگی دلیجان نامگذاری شده که به همین مناسبت 20 عنوان برنامه توسط این جمعیت به اجرا درخواهد آمد.» او تصریح کرد:  «در برگزاری هفته فرهنگی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف همکاری دارند که جمعیت هلال‌احمر نیز به سهم خود برنامه‌های ویژه‌ای را به مرحله اجرا درخواهد آورد.» رئیس جمعیت هلال‌احمر دلیجان با اشاره به طرح پایش سلامت شهروندان گفت:  «به منظور اجرای این طرح در هفته فرهنگی دو پایگاه موقت در سطح شهر مستقر شده و نسبت به تست قند خون، فشار و پایش سلامت شهروندان اقدام خواهند کرد.» اشرفی بیان کرد: «برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری مسابقات نقاشی در مهدهای کودک، اهدای خون توسط داوطلبان، بازدید از مراکز حمایتی، آموزش سلامت مادران، عضوگیری عمومی، جمع‌آوری داروهای مازاد خانواده‌ها، دیدار با فرماندار، اعزام اکیپ‌های امدادی به مناطق محروم و ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این جمعیت به مناسبت هفته فرهنگی است.»

 


تعداد بازدید :  236