شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

یوآن جزو ۵ ارز پرکاربرد جهان: یوآن چین در ماه می ‌سال‌جاری به یکی از پر کاربرد‌ترین ارزهای بین‌المللی تبدیل شد و به جمع 5 ارز اصلی مورد استفاده در تجارت جهانی پیوست. به گزارش سوئیفت، سازمان خدمات پرداخت جهانی، ارزش مبادلات صورت گرفته به یوآن، در ماه می ‌سال 2015 با افزایش قابل توجه 33.5‌درصدی مواجه شده است. این ارز همچنین به دومین ارز مورداستفاده در مبادلات تجاری کانادا با چین و هنگ‌کنگ تبدیل شد که تنها رقیب آن در مبادلات این کشورها دلار کانادا محسوب می‌شود. (راشا تودی)

طلا ۱۱۸۴ دلار شد: قیمت طلا با افزایش 0.3‌درصدی در هفته گذشته مواجه شد و در پایان معاملات به ۱۱۸۴ دلار در هر اونس رسید. شاخص دلار درحال حاضر در نزدیکی پایین‌ترین رقم بیش از دو ماه اخیر قرار دارد و به دلیل ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، هفته گذشته بزرگترین کاهش هفتگی خود از اواخر ماه مارس تاکنون را تجربه کرده است. کاهش ارزش دلار، جذابیت فلز زرد را به‌عنوان یک محل امن برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهد. نرخ پایین بهره نیز عاملی حمایتی برای بازار طلا به شمار می‌رود. (رویترز)

کاهش سود دو غول بانکی انگلیس: «لویدز» و «رویال بانک اسکاتلند» دو غول بانکی انگلیس اعلام کردند که در سه ماهه نخست‌ سال‌جاری میلادی، با کاهش سود و ضرر و زیان مواجه شده‌اند. براساس گزارش منتشرشده از سوی رویال بانک اسکاتلند که بیشترین سهام آن متعلق به دولت انگلیس است، این بانک در سه ماهه نخست ‌سال 2015 میلادی با ضرر مالی 446‌میلیون پوندی مواجه بوده است. به گفته مدیران اجرایی این بانک، ضرر مالی یادشده ناشی از اختصاص بودجه‌های کلان به دلیل پرداخت جریمه، برای پوشش هزینه‌های تحقیقات و پیگیری دعاوی قضايی بوده است. (رویال بانک اسکاتلند)


تعداد بازدید :  237