شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   عرضه اولیه 10 شرکت تا پایان سال| امیرحمزه مالمیر معاون شرکت بورس از عرضه اولیه 10 شرکت تا پایان‌ سال خبر داد و گفت: باید عرضه‌هایی انجام شود که صنعت جدیدی به بازار شناسانده شود و یک انتخاب جدید پیش روی بازار سرمایه قرار گیرد. او در مورد ناموفق بودن اولین عرضه اولیه بورس توضیح داد: در عرضه‌های اولیه خریدار و فروشنده باید برای خود سقف و کف قیمتی داشته باشند ولی استنباط بازار این است که عرضه اولیه با هر قیمتی که عرضه می‌شود بدون توجیه و بدون این‌که در مورد قیمت تحلیلی وجود داشته باشد، خریداری شود که این روش درستی نیست.

   معامله 5‌هزار و 594‌میلیارد ریال
 در فرابورس| در هفته منتهی به 9 اردیبهشت‌ماه 1394، یک‌هزار و 31‌میلیون ورقه بهادار در 130‌هزار نوبت معامله شد و ارزش آن به رقم 5‌هزار و 594‌میلیارد ریال رسید. معامله‌گران در هفته ششم ‌سال 94، 5‌هزار و 594‌میلیارد ریال خرید و فروش در بازارهای فرابورس انجام دادند. بازار اول شاهد معامله 90‌میلیون ورقه بهادار به ارزش 320‌میلیارد ریال بود و 647‌میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 776‌میلیارد ریال در بازار دوم خرید و فروش شد.

   تغییر مالکیت ۳۲‌میلیارد سهم در بورس| از ابتدای امسال، ۳۲‌میلیارد و ۲۳۸‌میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۵۶‌هزار و یک‌میلیارد ریال دادوستد شده است. براساس آمار موجود، در این مدت دو‌میلیارد و ۹۶۷‌میلیون سهم به ارزش ۶‌هزار و ۸۴۹‌میلیارد ریال به صورت خُرد و بلوک انجام شد. از ابتدای امسال، ۳۲‌میلیارد و ۲۳۸‌میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۵۶‌هزار و یک‌میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد ۵۴۹‌هزار و ۳۷۵ سرمایه‌گذار، در یک‌میلیون و ۹۸۰‌هزار و ۲۲۵ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده‌اند. بازار سهام از ابتدای‌ سال ۲۵ روز کاری فعالیت داشته است.

 


تعداد بازدید :  229