شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازتاب موفقیت راگبی کنگره 60 در سایت UNODC

از اعتیاد تا بالاترین سطح راگبی؛ قدرت‌ درمانی همبستگی‌اجتماعی
اثرات مثبت ورزش روی سلامت اجتماعی، ذهنی و جسمی به‌طور کامل در کنگره 60 شناخته شده است و به‌صورت موثر توسط کنگره 60 که یک NGO فعال در زمینه ریکاوری از اعتیاد در ایران است به‌کار گرفته می‌شود.
کنگره 60 از اثرات همبستگی اجتماعی تاثیرات ورزش در تکمیل پروسه درمان اعتیاد و بازیابی از اعتیاد برای سال‌ها استفاده کرده است و اعضای خود را تشویق می‌کند تا در فعالیت‌های ورزشی به‌عنوان بخشی از پروسه درمان خود شرکت جویند. این NGO رشته‌های مختلف ورزشی ازجمله راگبی، فوتبال، والیبال، تیروکمان و کشتی دارد و بعضی از اعضای آن تا سطح رقابت ملی نیز صعود  می‌کنند.
باشگاه راگبی کنگره 60 برای مدت 10‌سال است که به‌صورت مستمر در راگبی ایران حضور دارد و در مسابقات لیگ دسته‌یک کشوری فیفتین راگبی(FIFTEEN)، در دسامبر ‌سال 2014 مقام‌اول را کسب کرده است، همچنین در تورنمنتی که در استان لرستان در قسمت تورنمنت سون(SEVEN)  در اوایل‌ سال 2014 برگزار شد، مقام دوم لیگ دسته‌یک کشوری را کسب کرده است.
اعضای تیم کنگره 60 در گذشته مصرف‌کنندگان مواد آمفتامینی (ATS)  و هرویین بوده‌اند که با دریافت کمک‌های کنگره 60، امروز این افراد قادر هستند به‌صورت کامل‌تری در فعالیت‌های روزمره زندگی مانند ورزش شرکت کنند، در صورتی که در زمان مصرف خود قادر به انجام این کار نبوده‌اند.
از جمله افرادی که در ریکاوری هستند، عباس رسول‌زاده و بهادر محمدی، فعالیت خود در رشته راگبی را در کنگره 60 به‌عنوان بخشی از درمان خود آغاز کردند و اکنون در تیم‌ملی راگبی بازی می‌کنند و در مسابقات غرب آسیا در ‌سال 2014 برای تیم ایران به میدان رفتند. بیشتر از 10 بازیکن از تیم راگبی کنگره 60 در سال‌های اخیر به تیم‌ملی ایران راه یافته‌اند. ارزش ورزش، به‌عنوان بخشی از اجتماعی شدن دوباره در پروسه ریکاوری وابستگی به موادمخدر، از طریق تجربی در کنگره 60 به‌دست آمده است. این NGO  معتقد است که از طریق شناسایی رشته ورزشی مناسب برای افراد و بکارگیری درست آن رشته ورزشی، می‌توان گام مثبتی برای کمک به ریکاوری بلندمدت برداشت. کنگره 60 یکی از برجسته‌ترینNGOهای فعال در زمینه درمان اعتیاد است. این موسسه توسط حسین دژاکام در‌ سال 1999 بنا شده است که خود ایشان یک فرد بهبودیافته از اعتیاد هستند. کنگره 60 بیش از 40 مرکز درمانی دارد که در این مراکز کلیه خدمات ارایه شده به بیش از 30 هزار عضو به صورت رایگان ارایه می‌شود.این NGO از منابع مالی بیرون از خود استفاده نمی‌کند و متکی به مبالغ عضویت و کمک‌های مالی اعضای خود است.


تعداد بازدید :  321