شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم با حمایت اتاق قم
در نخستین نشست هم‌اندیشی جامعه نیکوکاری ابرار اتاق ایران با اعضای هیأت‌نمایندگان اتاق قم، اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) مصوب شد.
به‌گزارش روابط عمومی اتاق ایران به نقل از اتاق قم، «علی‌اصغر خامنوی» مدیرعامل موسسه نیکوکاری ابرار با اشاره به عملکرد این نهاد گفت: «جامعه نیکوکاری ابرار در ‌سال 1388توسط رؤسای اتاق‌های سراسر کشور راه‌اندازی شد و توانمندسازی تحصیلی و توانمندسازی افراد در مناطق محروم از اولویت‌های کاری این موسسه است.»
وی افزود: «روش حمایت از افراد در جامعه نیکوکاری ابرار به این ترتیب است که دانش‌آموزان مستعد تحصیل از طریق نمایندگان آموزش و پرورش و کمیته امداد در مناطق محروم شناسایی شده و به اتاق معرفی می‌شوند و پس از تکمیل پرونده و بررسی، افراد واجد شرایط که استحقاق دارند در سیستم جامعه نیکوکاری ثبت  و مورد حمایت فعالان اقتصادی قرار می‌گیرند.»
مدیرعامل موسسه نیکوکاری ابرار با بیان این‌که تمرکز ما عبور از «فقرپروری» به «افتخارپروری» است و تمرکز خاص روی تحصیلات است، عنوان کرد: «علاوه‌بر محرومیت، استعداد تحصیلی نیز بسیار مورد توجه است، به این ترتیب شرط معدل 17 برای دانش‌آموزان، معدل 15 برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و معدل 16 برای دانشجویان دانشگاه آزاد جهت بهره‌مند شدن از این بورس مورد توجه است.»
«ابوالفضل خاکی» رئیس اتاق قم نیز این اقدام خیرخواهانه را با هدف تغییر نگرش، اصلاح و ارتقای فرهنگ نیکوکاری در جامعه دانست.
اعضای اتاق قم نیز طرح بکارگیری و استخدام دانشجویان رشته‌های تحصیلی صنعتی به‌صورت پاره‌وقت در واحدهای صنعتی با هدف آموزش ضمن کار و ورود نیروی کار به فضای کسب وکار را پیشنهاد دادند و در پایان این نشست مقرر شد 100دانش‌آموز مستعد توسط نماینده آموزش‌وپرورش و 50دانش‌آموز و دانشجو نیز توسط نماینده کمیته امداد شناسایی و برای بهره‌مندشدن از بورس تحصیلی به کمیته اجرایی اتاق قم معرفی شوند.

 

مردم بیرجند ۱۹‌میلیارد ریال به بهزیستی کمک کردند
حسن شرفی اظهار کرد: مبلغ ۱۸‌میلیارد و ۱۲۶‌میلیون ریال از این میزان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی و خدمات موسسات خیریه بوده است. وی با بیان این‌که در این مدت مبلغ یک‌میلیارد و ۸۲۴‌میلیون ریال توسط مدیریت بهزیستی بیرجند جمع‌آوری شده است، بیان کرد: این کمک‌ها شامل فطریه، کفاره، گوشت اهدایی، بسته خشک غذایی، لوازم ضروری زندگی اهدایی خیرین، پوشاک اهدایی و لوازم‌التحریر بوده است.
مدیر بهزیستی بیرجند گفت: تعداد 8‌ هزار و ۲۵۰ نفر از مددجویان این نهاد از مشارکت‌های جمع‌آوری شده بهره‌مند شده‌اند.
شرفی با اشاره به یک‌میلیارد و ۳۱۹‌میلیون ریال خدمات داوطلبانه ارایه شده در‌ سال ۹۳، گفت: این خدمات در زمینه پزشکی، آموزشی، حقوقی، فنی‌وحرفه‌ای و سایر متخصصان در موسسات و مدیریت بهزیستی بوده است.
وی ادامه داد: طی این مدت ۱۴۴ نفر از مددجویان این نهاد از طریق دریافت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی، سی‌بی‌آر، بکارگیری در مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی به اشتغال رسیده و اشتغال آنها در سامانه رصد ثبت شده است.
مدیر بهزیستی بیرجند از پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به ۶۱نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در‌سال گذشته خبر داد و افزود: مبلغ 6‌میلیارد و ۵۱۰‌میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی به این افراد پرداخت شده است.
شرفی اضافه کرد: همچنین در این مدت مبلغ ۹۰۰‌میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به  ۱۸ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی به برگزاری ۲۰ جلسه کمیته اشتغال در‌سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: در این جلسات ۱۲۲ پرونده اشتغال در زمینه‌های کابینت‌سازی، نانوایی، تاسیسات، در و پنجره‌سازی، آرایشگری، خیاطی، نجاری، ابزار و یراق، خواروبارفروشی، سفالگری، تابلوسازی، سوپرمارکت، مرغداری سنتی و ... طرح و بررسی شده است.
مدیر بهزیستی بیرجند عنوان داشت: در راستای بسط و گسترش حمایت‌های بیمه‌ای ۹ نفر از مددجویان به تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی از سهم بیمه‌پردازی خوداشتغالی از محل هدفمندی یارانه‌ها معرفی شدند.


تعداد بازدید :  251