شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
... وزش باد و گرد و خاک در جنوب شرق کشور



بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، در شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که به تدریج از ناپایداری دراین مناطق کاسته شده، در برخی مناطق جنوب شرق کشور نیز وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.
از بعد ازظهر امروز ابتدا در شهرهای شمالی آذربایجان‌های غربی و شرقی و سپس طی روز جمعه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
امروز سواحل مرکزی و شرقی خلیج فارس و روز جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی مناطق غرب کشور تداوم وضعیت ابرناکی، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد در بعد از ظهر روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.  آسمان پایتخت امروز کمی ابری و در ارتفاعات با افزایش ابر، با حداقل و حداکثر دمای ۱۵ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز جمعه آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر، گاهی وزش باد، با دمای حداقل و حداکثر ۱۸ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت با کاهش میانگین عددی غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون روز گذشته در شرایط سالم قرار گرفت.  در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  217