شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
من کی‌ام؟ من چی‌ام؟ من کجام؟!

سوشیانس شجاعی‌فرد طنزنویس

[email protected]

جنجال حضور رونی‌کلمن و لغو برنامه‌های او، برای ما طنزنویس‌ها نعمتی است بالاتر از احمدی‌نژاد! سوژه‌ای است تمام‌نشدنی که تا به حال سه مطلب در این‌باره نوشته‌ام! مثلا شما فرض بفرمایید همین آقای رونی‌کلمن به کشورهای دیگری می‌رفت و برخی نهادهای آن کشور با اجرای برنامه عادی او مخالفت می‌کردند!
رونی‌کلمن در هند: به رونی‌کلمن اطلاع داده می‌شود به دلیل مخالفت مسئولان 843 حزب فعال در هند با برنامه‌های او، کلیه برنامه‌هایش تغییر می‌کند. بنابراین او را به شکل آویزان با قطارهای هند به کنار رود سند می‌برند تا نسبت به یک‌میلیارد آدمی که خاکسترشان داخل رودخانه ریخته شده، ادای احترام کند. در همین حین رونی‌کلمن با احترام به سنت‌های هندی داخل رود سند می‌رود و خود را می‌‌شوید، خبرنگار 20:30 شبکه ماهاریشی هند از او می‌‌پرسد: انگیزه شما برای احترام به سنت‌های هندی و آبتنی در رود سند چیست؟! آیا شما قصد دارید به آیین هندو مشرف شوید؟! رونی‌کلمن درحالی‌که خود را از آب بیرون می‌‌کشد می‌‌گوید: من فقط اون نامردی که منو هول داد داخل آب پیدا نکنم...!
در پاکستان: به کلمن اطلاع داده می‌‌شود به دلیل این‌که ارتش در مخالفت با برنامه‌های رونی‌کلمن قصد انجام کودتا دارد، برنامه‌های او تغییر کرده است. بنابراین می‌‌خواهند او را به پیشاور ببرند که به دلیل چند انفجار پیاپی در این شهر برنامه لغو می‌‌شود. پس برای رفتن به شهر کراچی تدارک می‌‌بینند که آن‌جا هم تظاهرات شدید و خشونت‌باری درحال انجام است. پس بهتر می‌‌بینند که کلمن را به راولپندی ببرند، اما پنج عملیات انتحاری همزمان در این شهر کلمن را منصرف می‌‌کند.
در عربستان‌سعودی: به رونی‌کلمن اطلاع داده می‌‌شود به دلیل مخالفت مفتی اعظم وهابیون مبنی بر ممنوعیت دیدن کلمن و فلاسک و پارچ، برنامه‌های او تغییر کرده است. از برنامه‌های احتمالی کلمن در این کشور اطلاعی در دست نیست!
در ارمنستان: به کلمن اطلاع داده می‌‌شود به دلیل همزمانی حضور او با سفر بانوی تپه‌ها، کیم کارداشیان و خواهر از کیم بهترش، کلو کارداشیان، تمام برنامه‌های رونی‌کلمن که سهل است، حتی پارلمان ارمنستان و رئیس‌جمهوری ارمنستان و برنامه سفر رئیس مجلس ایران به ارمنستان و کلا همه‌چیز لغو شده است. برنامه رونی‌کلمن هم به شرکت در کنسرت کارداشیان و ایفای نقش بادیگارد او تغییر می‌‌یابد. این تنها باری است که کلمن از تغییر برنامه‌اش راضی است و به جای دستمزد، یک چیزی هم دستخوش می‌‌دهد!
در افغانستان: به کلمن اطلاع داده می‌‌شود به دلیل بازشماری آرای ریاست‌جمهوری برای بار هجدهم، کلیه برنامه‌های او لغو شده است. به ناچار او صبح به دیدار رئیس‌جمهوری اشرف غنی می‌رود و عصر به دیدار عبدا... عبدا...، فردای آن روز با وزیر ورزش افغانستان دیدار می‌کند و عصر آن با نماینده عبدا... عبدا... در وزارت ورزش، شبش با رئیس تنها باشگاه پرورش‌اندام کابل دیدار می‌کند و یک ساعت بعدش با نماینده عبدا... عبدا... در آن باشگاه!‌ هارون نجفی‌زاده... بی‌بی‌سی...کابل!
در روسیه: به کلمن چیزی اطلاع داده نمی‌‌شود. او را به یک اتاق تاریک می‌‌برند و او خودش جلوی دوربین‌های تلویزیونی اعلام می‌کند که برنامه‌ای نداشته، جز این‌که به مسکو بیاید و از آقا پوتین برنامه بدنسازی جدید بگیرد و در صورتی که آقا پوتین صلاح بدونند، چند تا فیگور بگیرند.
در چین: به دلیل همزمانی سفر کلمن با کنگره سراسری حزب کمونیست چین، برنامه‌های او از طرف سازمان‌های امنیتی لغو می‌شود. بنابراین کلمن را به تورهای تفریحی دیوار چین، شهر ممنوعه، فستیوال شانگهای می‌برند و در ازای 15‌هزار دلاری که برای آمدن او پول پرداخت کردند، 250‌هزار دلار به او جنس چینی قالب می‌‌کنند!
در یمن: یمن کشور ایده‌آلی برای سیاهپوست‌های آمریکایی است، چون مدام می‌گویند ye man! و بعد یمنی‌ها فکر می‌کنند که اینها دارند به کشورشان ابراز علاقه می‌کنند و خوششان می‌آید. رونی‌کلمن هم بعد از لغو برنامه‌هایش به دلیل شرایط نامساعد جوی، قصد ملاقات با سران دولت یمن را داشت که به دلیل سرعت زیاد در عوض شدن و ناپدید شدن مسئولان، کمی تمرکزش را از دست می‌دهد.
در لیبی: ... [رونی‌کلمن الان بهم پیغام داد: مرد حسابی تو چی فکر کردی راجع به من که فکر می‌کنی من برای چندرغاز دلار، پامو توی هر خراب شده‌ای می‌ذارم! خب یکم کشورهای متمدن‌تر و با برنامه‌تر رو تصور کن و توی مطلبت بنویس!‌ ای بابا! ولش کنیم می‌خواد تا سومالی هم ما رو ببره!]


تعداد بازدید :  333