شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   شناسایی ۸ برند لبنی کم‌فروش| مسلم بیات مدیرکل استاندارد تهران از شناسایی ۸ برند در کم‌فروشی محصولات لبنی خبر داد و گفت: هم‌اکنون امکان انتشار نام این شرکت‌های لبنی وجود ندارد. او افزود: سازمان استاندارد ایران در روند پایش قیمت انواع محصولات لبنی پر مصرف و مغایرت آنها در وزن و حجم 107 نمونه‌گیری انجام داده است که در این بررسی 7.5‌درصد نمونه‌گیری‌ها مغایر با قیمت‌ها از لحاظ وزن و حجم بودند.

   انتقاد از کم‌فروشی بیمه خودروهای صفر| سیدمحمود نوابی رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با آن‌که خودرو از زمان تولید بیمه می‌شود، ولی شخص خریدار خودرو صفر کیلومتر، بدون بهره‌مندی از مزایای این مدت، هزینه آن را پرداخت می‌کند که این مورد از مصادیق کم‌فروشی یا گرانفروشی شرکت‌های مذکور محسوب می‌شود.

   رشد مصرف انرژی در کارگاه‌ها| مرکز آمار ایران، نتایج آمارگیری از مقدار مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در سال‌های 84 تا 91 را منتشر کرد. مصرف کل انرژی کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر، 230‌میلیون بشکه معادل نفت خام بوده که نسبت به ‌سال گذشته رشد 2.6‌درصدی داشته است.

   احداث ۴ شهر جدید در اولویت قرار گرفت| محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که احداث شهرهای جدید پارس در منطقه عسلویه، لارستان در فارس و طیس در چابهار و همچنین شهر جدید جاسک در اولویت قرار دارد، گفت: این شهرها با استفاده از تجربیات گذشته، پیروی از تجربیات بین‌المللی و با مطالعه و بررسی عمیق‌تر تاسیس می‌شوند.

   پیشنهادهای وزیر نیرو برای کاهش تلفات توزیع برق| حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گفت: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، نصب کنتورهای مرجع و مادر، خازن‌گذاری و افزایش ترانس‌های کم ظرفیت با راندمان بالا و کاهش طول شبکه فشار ضعیف، استفاده از کابل‌های خود نگهدار، اصلاح سد معبرهای ‌هادی، بهبود راندمان تجهیزات الکترونیکی، اصلاح ساختار فوق توزیع و نصب کنتورهای هوشمند ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای کاهش تلفات شبکه توزیع در کشور انجام شود.

 


تعداد بازدید :  266