شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
عدد خبر

۴۵ درصد تصادفات با حضور پراید، ۴۰۵ و موتور

در بخش تصادفات وسایل نقلیه در 45درصد تصادف‌ها پراید، موتورسیکلت و پژو 405 حضور داشته‌اند، اتوبوس در 0.6درصد تصادف‌ها حضور داشته و در 0.5‌درصد تصادفات مقصر بوده‌ است. تعداد تصادفات جرحی در نوروز امسال نسبت به نوروز‌ سال گذشته یک‌درصد و تعداد مجروح نیز 16‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.

93 درصد قرارداد کارگران موقت است

اولیاء علی‌بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به این‌که 93‌درصد کارگران کشور دارای قراردادهای موقت هستند، گفت: بسیاری از مشکلات کنونی جامعه کار ما ناشی از عدم اجرای دقیق قانون کار است. وی با اشاره به مشکلات متعدد جامعه کارگری گفت: اگرچه‌ سال گذشته شاهد افزایش 17‌درصدی پایه حقوق کارگری بودیم، اما هنوز فاصله زیادی بین مزد و معیشت کارگران وجود دارد.

75‌ درصد پیچ و مهره‌ها از چین و تایوان می‌آید

نورالدین مهری، رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ ومهره گفت: این صنعت توان رقابت با کشور‌های چین و تایوان را ندارد چراکه قیمت تمام شده تولید داخل بالا‌تر از تولیدات این دو کشور است. هم اکنون بالغ بر ۶‌هزار نوع پیچ و مهره در جهان تولید می‌شود. تولیدکنندگان ایرانی تا به امروز توانسته‌اند ۲۵‌درصد بازار کشور را در اختیار خود بگیرند اما ۷۵‌درصد دیگر به دو کشور چین و تایوان تعلق دارد.

23 درصد کاهش واردات کالا در فروردین‌ماه

آمار تجارت خارجي كشورمان نشان مي دهد، واردات كشورمان در مدت ياد شده به يک ميليارد و ۹۷۱ ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات 8/23‌درصد كمتر از مدت مشابه‌سال قبل بوده است. همچنين در فروردين‌ماه امسال ميزان صادرات غيرنفتي كشورمان به ۲ ميليارد و ۷۳۱ ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 77/7درصد كاهش داشت.


 


تعداد بازدید :  248