شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   کاهش سود پاداش ریسک حضور در بورس نیست| محسن عباسی، مدیرعامل یک شرکت مشاور سرمایه‌گذاری با اشاره به این‌که جایگاه تحلیل اقتصاد سیاسی در بازار سرمایه خالی است، گفت: کاهش ۲‌درصدی سود بانکی پاداش ریسکی نیست که موجب شود پول از بانک‌ها به سمت بورس سرازیر شود. وی درخصوص علت ریزش‌های پیاپی شاخص و قیمت‌ها در بازار سرمایه طی روزهای گذشته گفت: موضوع مذاکرات هسته‌ای ازجمله ریسک‌های حال حاضر بورس است که در صورت نرسیدن به توافق، بازار سرمایه پاداش ریسک‌های موجود را به سهامداران نمی‌دهد.
  تقاضای میلیاردی برای یک تازه وارد| سهام پتروشیمی مبین که به‌عنوان سومین عرضه اولیه بازار سهام روز گذشته وارد بورس شد، به دلیل کشف قیمت مناسب در اولین روز پس از عرضه با هجوم خریداران مواجه شد و صف خرید یک میلیاردی را در اولین روز حضور در بازار تجربه کرد.
   قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سرازیری| درحالی برخی زمزمه‌ها از افزایش میزان وام خرید مسکن در‌ سال‌جاری حکایت دارد که قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ابتدای‌ سال گرفتار سراشیبی شده و همانند بازار مسکن در رکود فرو رفته است. درحال حاضر قیمت اوراق‌های مختلف «تسه» نسبت به هفته گذشته کاهش یک تا دو‌هزار تومانی را تجربه کرده و با کاهش تقاضا مواجه شده است به‌طوری که «تسه»‌های دی، بهمن و اسفند در محدوده 72‌هزار تومان معامله می‌شوند .
   قطار شهری تبریز به ایستگاه فرابورس رسید| به دنبال پذیرش اوراق مشارکت طرح قطار شهری تبریز در 23 فروردین‌ماه امسال، معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران انجام می‌شود. سود این اوراق 22 درصد، موعد پرداخت آن به صورت سه ماه یک بار و عامل پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار خواهد بود.


تعداد بازدید :  232