شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  شرکت‌های ایرانی بعد لغو تحریم‌ صکوک می‌فروشند: شرکت‌های ایرانی که با کمبود منابع ارزی مواجه اند، قصد دارند به محض لغو تحریم‌ها، صکوک ارزشگذاری شده به دلار را بفروشند. به گفته آدام سزوبین، یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های نفتی از‌ سال 2012 تاکنون موجب از دست رفتن 200‌میلیارد دلار درآمد صادراتی ایران
شده است. (بلومبرگ)
   یونان با وام‌دهندگان تا 10 روز دیگر به توافق می‌رسد: الکسی سیپراس، نخست‌وزیر یونان گفت: یونان با وام‌دهندگان بین‌المللی تا 9 می‌( 19 اردیبهشت) به توافق می‌رسد. یونان درحال مذاکراه با صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا با هدف دریافت آخرین کمک مالی خود به ارزش 7‌میلیارد و 200‌میلیون دلار است تا از کسری بدهی آتن و خروج احتمالی یونان از اتحادیه اروپا جلوگیری کند. (راشاتودی)
  کامرون کاهش رشد اقتصادی را انکار کرد: درحالی که آمارها نشان می‌دهد رشد اقتصادی انگلستان در‌ سال جدید میلادی نصف شده است، نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید: اقتصاد ما درحال رشد است، به میزانی که بسیاری کشورهای اروپایی به صورت رک و پوست کنده، دندان خود را برای آن تیز کرده‌اند. او درباره کاهش رشد به شکل نمایشی هشدار داد. (گاردین)
   قطر می‌تواند نفت ۶۰ دلاری را تحمل کند: عبدالله بن حمد، وزیر انرژی و صنعت سابق قطر گفت به لطف هزینه پایین تولید و تنوعی که اقتصاد قطر از آن برخوردار است، این کشور می‌تواند قیمت ۶۰ دلاری نفت را تحمل کند. (پایگاه خبری منافن)
   نابودی اراضی طبیعی آمریکا با حفاری‌ بی‌رویه: با هر بار توسعه میدان نفت و گاز در آمریکا، حدود ۴۰‌هزار و ۴۷۰ مترمربع از پوشش گیاهی در این کشور نابود می‌شود. تنها بین ‌سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ میلادی ۷‌میلیون مترمربع از اراضی این کشور برای استخراج نفت، کاربری خود را از دست دادند. (ژورنال ساینس)


تعداد بازدید :  253