شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
خارج‌از‌مرز

نجات مرد نپالی از زیر آوار پس از 80 ساعت
نیروهای امداد و نجات نپالی و فرانسوی یکی از بازماندگان زلزله کاتماندو را پس از گذشت 80ساعت نجات دادند.
بنابر اعلام نیروهای امداد و نجات، این مرد که از زمان وقوع زلزله 7.9 ریشتری کاتماندو زیر آوار گیر افتاده بود پس از 80 ساعت نجات پیدا کرد.
نیروهای امداد و نجات در نپال اظهار داشتند:  «ریشی کانال» 28ساله در عملیاتی که بیش از 6 ساعت طول کشید از زیر آوار بیرون آورده شد. تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که این مرد با کمک برانکارد از طریق یک تونل حفر شده، خارج و به بیمارستان منتقل شد. به گفته نیروهای امداد و نجات، این مرد درحالی‌که زیر آوار گرفتار بوده، پایش بر اثر سقوط تیرآهن شکسته بود.
به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، طبق اعلام مرکز ملی عملیات مواقع اضطراری، بیش از 5هزار تن در پی وقوع زلزله این کشور جان خود را از دست داده و تعداد 10‌هزار و 900 نفر مجروح شدند. همچنین این حادثه طبیعی صدها‌هزار نفر را بی‌خانمان کرده است.
اجساد قربانیان در دره کاتماندو
 به آتش کشیده  شد
اجساد صدها قربانی زمین لرزه روز شنبه نپال به صورت دسته جمعی و بدون انجام مراسم مذهبی در کنار رودخانه باگمتی که کاتماندو پایتخت نپال را به دو قسمت تقسیم می‌کند، سوزانده شد.
روزنامه هندوستان تایمز روز چهارشنبه درگزارشی از نپال اعلام کرد صدها نفر از خانواده‌های هندو درکاتماندو به علت جمع شدن تعداد زیادی از اجساد، عزیزانشان را بدون انجام مراسم مذهبی و به صورت دسته جمعی می‌سوزانند. براساس این گزارش،  سوزاندن دسته جمعی اجساد باعث پراکنده شدن دود سفید با بویی تند در بخشی از شهر کاتماندو شده است.
همچنین تعدادی از کودکانی که جان خود را در زمین‌لرزه از دست داده‌اند درحالی‌که در پارچه‌هایی به رنگ نارنجی و طلایی پیچیده شده بودند، نیز سوزانده شدند.
بسیاری از مردم داوطلبانه وظیفه سخت سوزاندن اجسادی را که بدون خانواده هستند، برعهده گرفته‌اند.  سوزاندن اجساد در سه روز گذشته بدون وقفه در کنار رودخانه باگمتی ادامه دارد و تقریبا تمام فضای کنار این رودخانه برای سوزاندن اجساد اشغال شده است.
روزانه حدود 500 جسد برای سوزانده شدن به کنار رودخانه باگمتی کاتماندو آورده می‌شوند که این تعداد در روزهای عادی حدود30 جسد در روز بوده است.  حدود 80‌درصد از جمعیت 26‌میلیون نفری نپال هندو، 10‌درصد بودایی و بقیه پیرو ادیان دیگر هستند.  خاکسپاری مردگان درمیان پیروان ادیان ابراهیمی رواج دارد ولی مرده سوزی بیشتر در میان هندوها و همچنین افرادی که پیرو دین خاصی نیستند صورت می‌گیرد.  براثر زمین لرزه شدید روز شنبه نپال که در 80‌سال گذشته بی‌سابقه بوده تاکنون بیش از پنج‌هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کشتی تفریحی در آب‌های اسپانیا آتش گرفت
کشتی سورنتو در 27 کیلومتری شهر ساحلی والنسیای اسپانیا طعمه حریق شد. حریق به دلیلی که هنوز معلوم نیست از قسمت پارکینگ خودروهای کشتی آغاز شده بود. کشتی تفریحی سورنتو در آب‌های «مایورکا»ی اسپانیا طعمه حریق شد.
 آتش‌سوزی عصر سه‌شنبه در این کشتی تفریحی اسپانیایی تمام 156 مسافر و خدمه «سورنتو» را مجبور به ترک آن کرد.  اگرچه 3 نفر با بالگرد به بیمارستان منتقل شدند اما این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.  
مسافران این کشتی تفریحی ابتدا با قایق‌های نجات و سپس با کشتی دیگری به «پالما دِ مایورکا»، جزیره‌ای که عازم آن بودند، منتقل شدند. به گزارش یورونیوز، ناخدای سورنتو با زبانه کشیدن شعله‌های آتش دستور ترک کشتی را صادر کرد.

 


تعداد بازدید :  296