شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
آسیب می‌بینیم اما آسیب نمی‌رسانیم

بر اثر حمله یک پلنگ به آغل دام‌های اهلی در روستای تویه‌دروار از توابع شهرستان دامغان، ۳۸ رأس بزغاله و گوسفند اهلی کشته شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دامغان با تأیید این خبر گفت:   ساعت ۳ نیمه‌شب 6 اردیبهشت‌ماه، یکی از اهالی روستای تویه‌دروار متوجه سروصدای عجیبی از درون آغل گوسفندان در حیاط خانه خود می‌شود.
فرامرز اسفندیاری افزود: این دامدار همراه پسرش با عجله از خانه خارج شده و متوجه پلنگی می‌شوند که با عبور از دیوار وارد آغل دام‌ها شده و تعداد زیادی از بزغاله و بره‌ها را دریده است.
آنها پلنگ را درحالی مشاهد می‌کنند که یک بزغاله را به دندان گرفته بوده و پلنگ نیز با حضور دامدار و پسرش به همراه لاشه بزغاله از روی دیوار عبور کرده و فرار می‌کند. وی ادامه داد: صبح روز بعد با تماس دامدار و اطلاع از موضوع، کارشناسان و محیط‌بانان دامغان عازم روستای تویه‌دروار شده و ضمن بررسی شرایط نسبت به تنظیم صورتجلسه و ارایه توصیه‌های ایمنی به دامدار زیان‌دیده اقدام کردند.
روستای تویه‌دروار یک روستای دورافتاده و کوهستانی در شمال شهرستان دامغان بوده که در نزدیکی مرز استان مازندران قرار دارد و جمعیت اندکی در این روستا ساکن هستند.
بنا بر این گزارش، حسین الیاسیان، دامدار زیان‌دیده دامغانی اعلام کرده است قصد کشتن پلنگ را نداشته و ندارد و از ارزش بالای این ‌گونه جانوری آگاه است.


تعداد بازدید :  229