شماره ۵۵۳ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
تشکیل قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی

عیسی فرهادی فرماندار تهران از تشکیل قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در امر آسیب‌های اجتماعی از اوایل خردادماه سال جاری خبر داد.
فرهادی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «این قرارگاه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه مسائل اجتماعی از جمله نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری و دستگاه قضایی کار خود را آغاز می کند و فرمانداری تهران با همکاری شهرداری تهران که این طرح را پیشنهاد داده بود مقدمات ایجاد این قرارگاه را فراهم کرد.»
وی همچنین گفت: «دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادین، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و متکدیان، متولی هستند در این قرارگاه نماینده تام‌الاختیار خواهند داشت، همچنین بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و شهرداری نیز از مهم‌ترین اعضا محسوب می‌شوند. » فرماندار تهران، با بیان اینکه آغاز به کار این قرارگاه آسیب‌های اجتماعی از اوایل خرداد ماه است، گفت: «پس از تشکیل این قرارگاه، معتادان و متکدیان در سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند و به قرارگاه آورده می‌شوند و در آنجا هر دستگاهی باید سهم خود را بپردازد و به وظایف قانونی خود عمل کند. » عیسی فرهادی فعال کردن کمپ‌ها را یکی از بخش‌های مهم در راستای پاکسازی چهره شهر از وجود معتادان دانست و گفت: «این کمپ‌ها در حوزه شهر تهران نیستند؛ اما معتادان شهر تهران به آن مکان منتقل می‌شوند.»باید پرسید که بعد از جمع آوری کارتن خواب ها و معتادان، چه برنامه ای برای آنها در نظر گرفته شده است و تشکیل قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، صرفا برای جمع آوری و پاکسازی چهره شهر از این افراد نباشد. بلکه همه دستگاه های مرتبط، تلاش کنند تا این افراد، به جامعه، خانواده و زندگی عادی خود بازگردند.

 


تعداد بازدید :  218