شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
... تداوم گرد و غبار در برخی نقاط کشور



بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، با گذر موج تراز میانی جو، در ارتفاعات زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که به تدریج این وضعیت در نواحی مرکزی کشور تقویت شده به دامنه‌های جنوبی البرز نیز کشیده خواهد شد.
این موج روز چهارشنبه موجب بارش پراکنده در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. بعد از ظهر امروز و روز چهارشنبه در جنوب غرب، جنوب شرق و بخش‌هایی از غرب کشور نیز پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
آسمان پایتخت امروز نیمه ابری، با بارش پراکنده و رعد و برق و در بعد از ظهر همراه با وزش باد شدید، با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز چهار‌شنبه آسمان تهران صاف و در بعضی ساعات با وزش باد شدید، با دمای حداقل و حداکثر ۱۷ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و
چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  113