شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
قهقهه بایرن در آستانه گودبای پارتی اشک‌بارکلوپ
زنبورها در دیگ سرخ

شهروند| انگار همین دیروز بود که یورگن کلوپ در اولین ماه‌های مربیگری در دورتموند، طلسم 19ساله نبردن بایرن در مونیخ را شکست، با خردکردن باواریایی‌ها در فینال جام حذفی، اولین دابل تاریخ باشگاه را رقم زد و باعث شد زنبورهای زرد بعد از اینتراخت‌فرانکفورت، دومین تیم تاریخ آلمان شوند که در یک فصل، 3 بار بایرن را می‌برند. حالا مثل همیشه تاریخ بوندس‌لیگا، قوی‌ها، هرچقدر هم قوی و دوست‌داشتنی، شکار بایرن شده‌اند و بوندس‌لیگا مانده و یک تیم مونیخی همه چیز تمام.
قهرمانی زودهنگام
با شکست ولفسبورگ در آخرین بازی هفته سی‌ام بوندس‌لیگا، قهرمانی بایرن در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل قطعی شد. اگر از تثبیت بیست و پنجمین قهرمانی بایرن آن هم در هفته سی‌ام فصل جاری بوندس‌لیگا، متعجب شده‌اید، حتما حافظه خوبی ندارید چون آنها در 2 فصل قبلی به ترتیب در هفته‌های بیست‌وهشتم و بیست‌وهفتم بوندس‌لیگا، قهرمانی خود را قطعی کردند! اگر هفته‌های مانده به پایان فصل از زمان تثبیت قهرمانی در 3 فصل اخیر بوندس‌لیگا را جمع بزنیم به عدد 17 می‌رسیم! بایرن در این 3 فصل در مجموع 17 هفته مانده به پایان فصل (به اندازه یک نیم‌فصل بوندس‌لیگا) سینی نقره‌ای بوندس‌لیگا را بالای سربرده است! اختلاف
 25 امتیازی فصل 2013-2012 و 19 امتیازی فصل قبل با تیم دوم (دورتموند)، این فصل فعلا به 15 امتیاز تقلیل یافته اما بعید نیست در 4 هفته باقیمانده بیشتر هم بشود!
رکوردها
چه طعنه‌آمیز که این فصل گلادباخ، قهرمانی سرخ‌ها را تثبیت کرد؛ همان تیمی که همراه بایرن، تنها تیم‌های رقم زننده 3 قهرمانی متوالی در بوندس‌لیگاست اما فرق بایرن و گلادباخ در تعداد دفعات رقم زدن این دستاورد است. تیم پایه‌گذاری شده توسط یهودی‌ها (بایرن) برای چهارمین‌بار، سومین قهرمانی متوالی در لیگ آلمان را جشن گرفت اما گلادباخ، فقط یک‌بار موفق به انجام این کار شده است.
‌  گواردیولا با قهرمانی درفصل جاری به سنت «هر فصل، یک قهرمانی لیگی» خود از سال 2009 تابه‌حال ادامه داد. شواین‌اشتایگر هم با هشتمین قهرمانی، رکورددار عرصه بازیکنان در بردن سینی نقره‌ای بوندس‌لیگا شد./ ‌ برای اولین‌بار از فصل 1989-1988، یک تیم بدون حضور در میدان، قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را قطعی کرد. در فصل مورد اشاره، بایرن با استفاده از تساوی کلن و اشتوتگارت کیکرز، 2 هفته زودتر قهرمان شد./ ‌ قهرمانی در هفته سی‌ام، سومین قهرمانی زودهنگام تاریخ بوندس‌لیگا را رقم زد. 2 مورد قبلی هم توسط تیم مونیخی شکل گرفت!
شادی موقوف
بایرن، فرصت زیادی برای شادی ندارد چون امشب از ساعت 23 به وقت تهران، تک بازی نیمه‌نهایی جام حذفی آلمان را مقابل دورتموند میزبانی می‌کند. کلوپ در واپسین روزهای مربیگری درجمع زنبورها، قصد دارد برخی خاطرات خوب قبلی خود درجدال با بایرن را در آخرین رویایی‌اش همراه دورتموند مقابل باواریایی‌ها تکرار کند؛ هرچند تیمش از ابراز و روحیه لازم برخوردار نیست. بایرن همچنان از حضور شواین‌اشتایگر، روبن، ریبری و جمعی دیگر از ستارگانش محروم است اما دورتموند بدون اشملزر و وایدن فلر هم با بدنه اصلی‌اش به آخرین «کلاسیکر» دوران دورتموندی بودن یورگن کلوپ پا می‌گذارد. فردا، دیگر دیدارنیمه‌نهایی جام حذفی آلمان بین بیلفلد و ولفسبورگ در زمین آرمینیا برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  95