شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
به بهانه اخراج صادقیان و خانزاده از پرسپولیس
5 لکه سیاه روی پیراهن قرمز

شهروند| وقتی تابلوی تعویض سوم بالا رفت، بار دیگر به همان سندروم دچار شد؛ سندروم حاشیه و نرسیدن خون به مغز! پیام صادقیان، دردسر و زخم سر این روزهای پرسپولیس درست هنگامی که متوجه شد در قالب تعویض سوم پرسپولیس هم به بازی 2 روز پیش مقابل سایپا دعوت نمی‌شود قصد کرد به سبک آشنای خودش یکراست به رختکن برود اما این بار کریم باقری به‌عنوان حلقه ارتباطی و موثر بین اعضای فعلی و پیشکسوتان سن و‌سال دارتر ازخودش وارد عمل شد و با پرخاش شدید به بازیکن پرسپولیس، او را به روی نیمکت نشاند. تاوان این اقدام، سرریزشدن کاسه صبرسران پرسپولیس و اخراج شدن او پس ازکش‌و‌قوس‌های فراوان تا پایان فصل بود. اقدام اخیر پیام، او را در صدر 5 یاغی این فصل پرسپولیس قرارداد؛‌ آن‌هایی که قرار بود «یار» پرسپولیس باشند اما به «بار» این تیم تبدیل شدند!
1- پیام صادقیان؛ انبار حاشیه
دیگر کمتر کسی است که از ریزحاشیه‌های نزدیک‌ترین دوست خواننده زیر‌زمینی هوادار پرسپولیس خبر نداشته باشد. ازکاتالیزور شدن حضور خواننده زیرزمینی در تمرینات پرسپولیس تا دویدن به قصد کتک زدن بازیکن عربستانی در بازی لیگ قهرمانان آسیا و متهم شدن به سیگاری بودن؛ صادقیان در یک‌سال اخیر به اندازه همه سال‌های بازی بیشتر بازیکنان پرسپولیس در دوران گذشته، بلا سر یکی از بدترین قرمزهای تاریخ آورده است!
2- محمد‌رضا خانزاده؛ یکه بزن دعوا
او هنوز علایق دوران نوجوانی خود را فراموش نکرده و خیلی دوست دارد مخالفان و هرآن کس که مطابق میلش عمل نمی‌کند را کتک بزند! بعد از کتک زدن داور در بازی تیم امید در بازی‌های آسیایی، حالا هر روز شاهد مصاحبه‌های رنگارنگ او هستیم. خانزاده به سبک فیلم‌های دهه 60 و عمدتا پدرسالارانه ما، یک مشت محکم نثار یک هوادار فوتبال ایرانی در قطر کرد و کلی جنجال به راه انداخت. او که یک بار در دوران درخشان اخراج شده بود، دیروز با تصمیم هیأت‌مدیره پرسپولیس، سرنوشتی مشابه صادقیان را به چشم دید.
3- افشین اسماعیل‌زاده؛جلوه فروش
اگر اندکی از جلوه فروشی‌های اسماعیل زاده در زمینه فنی خرج می‌شد، پرسپولیس حالا یک پدیده داشت، نه بازیکنی غرق در حاشیه! او 3‌سال پیش از تیم جوانان پرسپولیس به تیم اصلی آمد اما 6 ماه حضور قرضی در تیم بیرامار پرتغال، به یکباره این بازیکن را یاغی کرد؛ به‌حدی که از وقتی این فصل با نظر دایی راهی ترکیب اصلی پرسپولیس شد، به اشکال مختلف اردوی قرمزها را به هم ریخت. کتک زدن یک خبرنگار به خاطر چاپ خبری منفی درباره او، شاهکار اسماعیل زاده است. افشین درصورت تداوم روند فعلی، بار دیگر مانند دوران درخشان اخراج می‌شود؛ اخراجی شاید این بار بدون بازگشت!
4- سوشا مکانی؛ همه غیراز خودم
دروازه‌بانی که توانایی غر زدن به تیر دروازه و معرفی هرکسی غیراز خودش به‌عنوان عامل گل خورده را دارد؛ مکانی در بدو ورود به پرسپولیس آن‌قدر برای نیلسون، دروازه بان اول پرسپولیس حاشیه ساخت و باشگاه را تحت فشار گذاشت که درنهایت پرسپولیس به خاطر او، قید دروازه‌بان برزیلی را زد. اگر کریم باقری، سوشا را کنترل نمی‌کرد او هم مانند خانزاده به جان هوادار ایرانی نگون‌بخت در قطر می‌افتاد. جدیدترین قسمت حاشیه‌سازی‌های سوشا هم به بازی اخیر مقابل سایپا برمی‌گردد؛ وقتی درصحنه شکل‌گیری گل حریف، وسط بازی با نورمحمدی، هم‌تیمی‌اش درگیرشد!
5- محمد عباس‌زاده؛ خوش صحبت و منفعل
عباس‌زاده بیش ازانگشتان یک دست برای پرسپولیس این فصل بازی نکرده اما طوری مصاحبه می‌کند که انگار مارادونای تیم است. گفت‌و‌گوهای بی‌مورد و سرشار از حاشیه و البته انفعال او درهمان دقایق اندک بازی برای قرمزها، ادامه دادن سطور برای شرح حال این بازیکن را بی‌فایده جلوه می‌دهد چون نوع بازی و حرف‌های او «آفتاب آمد، دلیل آفتاب» است!
بزرگ‌تر تیم کیست؟
تا قبل ازحضور باقری درتیم فنی پرسپولیس، محمود خوردبین، قدیمی‌ترین پرسپولیسی تاریخ هم ظاهرا توان برخورد با حاشیه‌سازان را نداشت و به همین دلیل باشگاه باید از باقری به خاطر برخوردها و مبارزه‌اش با حاشیه سازها تشکر کند. باید دید آیا کریم توان از بین بردن حواشی‌ باشگاه را دارد یا اسب پرسپولیس، افسارگسیخته‌تر از این می‌شود.


تعداد بازدید :  174