شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
علی مرادی، رئیس جدید فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با «شهروند»:
حالا وزنه‌برداران می‌توانند یک نفس راحت بکشند
دنبال انتقام نبودم، رضازاده را دعوت به همکاری می‌کنم وزنه‌برداری در المپیک ریو شگفتی‌ساز می‌شود

حسین جمشیدی، شهروند| مدیر باسابقه وزنه‌برداری که تا 8‌سال قبل نیز روی صندلی ریاست این فدراسیون تکیه زده بود، بار دیگر به جایگاه خود بازگشت تا بلکه بعد از سال‌ها، همدلی را در جامعه ایجاد کند. او که تا چند ماه قبل دبیرکلی کنفدراسیون آسیا را برعهده داشت و با حضور رضازاده در این انتخابات جایگاهش را از دست داد، به نوعی تلافی آن انتخابات را درآورد و جای رضازاده را در فدراسیون گرفت. حالا در فاصله کمتر از 6 ماه مانده به مسابقات جهانی که سرنوشت المپیکی‌های ایران را هم مشخص می‌کند، رئیس جدید فدراسیون کار سختی برای آرام کردن اوضاع آشفته وزنه‌برداری دارد. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با علی مرادی می‌خوانید:
   برخلاف پیش‌بینی‌ها، مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری حاشیه خاصی نداشت؛ درست است؟
خدا را شکر با تدابیری که وزارت ورزش اندیشیده بود و همچنین حضور شخص وزیر ورزش، مجمع‌ در یک فضای آرام و دوستانه برگزار شد. این انتخابات آن‌قدر شفاف بود که حتی یک نفر هم به آن اعتراضی نداشت و خوشحالم که بعد از مدت‌ها آرامش را در وزنه‌برداری دیدیم.
   با توجه به انتقاداتی که از ریاست قبلی داشتید، احتمالا تغییرات زیادی را در فدراسیون شاهد خواهیم بود. این‌طور است؟
برنامه نخست ما این است که ساختار صحیح را در فدراسیون احیا کنیم. قبل از این بیشتر تصمیمات به صورت فردی گرفته می‌شد اما اولویت ما تصمیم‌گیری با خرد جمعی است که در همین راستا در اولین گام کمیته فنی را تشکیل خواهیم داد.
  ‌ در این چندماه حسین توکلی سرمربیگری تیم‌ملی را برعهده داشته، شما قصد ايجاد تغییرات در کادرفنی را دارید؟
همان‌طور که گفتم به‌زودی کمیته فنی تشکیل می‌شود و درباره سرمربی تیم‌ملی من هم تابع تصمیمات کمیته فنی هستم. باید دید که جمع‌بندی کمیته فنی چه خواهد بود و الان من نمی‌توانم نظر شخصی‌ام را درباره توکلی یا هر شخص دیگری اجرا کنم. در هر صورت به دلیل کمبود زمان باید تکلیف کادرفنی هرچه سریع‌تر مشخص شود.
   بزرگترهای تیم‌ملی ازجمله بهداد سلیمی نیز از انتخاب شما حمایت‌کرده‌اند؛ انگار همه راضی شده‌اند...
خدا را شکر، باید جوی ایجاد شود تا مثل گذشته و چند‌سال اخیر وزنه‌برداران ملی‌پوش و فدراسیون جدا از هم نباشند. ما رابطه عاطفی خوبی را با وزنه‌برداران بزرگ تیم‌ملی ایجاد می‌کنیم و همان‌طور که شما گفتید تصور می‌کنم آنها هم با برگزاری این انتخابات به آرامش رسیده باشند و حالا وزنه‌برداران می‌توانند  نفس راحتي بکشند.
  ‌ می‌توانید از حالا برای تعداد مدال‌های وزنه‌برداری در المپیک قولی بدهید؟
نمی‌توانم قولی بدهم چون هنوز حتی تعداد سهمیه‌های ما در المپیک مشخص نیست اما قطعا وزنه‌برداری یکی از رشته‌های شگفتی‌ساز ایران در المپیک ریو است که با تعداد مدال‌های خود همه را شگفت‌زده خواهد کرد.
  ‌ در انتخابات دیروز با وجود غیبت رضازاده، کوروش باقری نماینده او محسوب می‌شد. اختلافی میان کاندیداها وجود داشت؟
من فقط درباره آنهایی که در مجمع حضور داشتند، صحبت می‌کنم چون بقیه حتما منع قانونی داشتند که نتوانستند در انتخابات حاضر شوند. البته کاندیداهایی که با من رقابت کردند، کاملا منطقی بودند. همچنین کوروش باقری که کوچکترین اعتراض یا بی‌احترامی نسبت به من و مجمع انجام نداد.
  ‌ بعد از این‌که شما پست دبیرکلی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا را به خاطر حضور رضازاده از دست دادید، حالا خیلی‌ها پیروزی شما را شبیه یک انتقام از رضازاده می‌دانند.
تمام افرادی که پیش از این در فدراسیون بودند، زحمات خود را کشیدند و برای ما قابل احترام هستند. ماجرای انتخابات کنفدراسیون آسیا کاملا متفاوت بود و دیروز هم اصلا من بحث انتقامی با کسی نداشتم. بهتر است که من را مقابل کسی قرار ندهید چون می‌خواهیم برخلاف گذشته که جامعه وزنه‌برداری از فدراسیون فراری شده بود و به صورت پراکنده کار می‌کرد، این‌بار همه به فدراسیون بیایند و نظرشان را بگویند. حتی من از رضازاده هم دعوت می‌کنم که بیاید و با ما همکاری کند.
  ‌ شما در گذشته اختلافات زیادی با فدراسیون جهانی داشتید. قبل از انتخابات نیز تاماش آیان در نامه‌ای حمایت قاطع خود را از رضازاده اعلام کرد. با این وضع می‌توانید در بخش بین‌المللی کارتان را خوب پیش ببرید؟
این حمایت تصمیم مدیریتی آیان بوده و من اعتراضی به آن ندارم. شاید ایشان به رضازاده علاقه بیشتری داشته اما این برای من مهم نیست. روابط ما با فدراسیون جهانی سرد بوده اما سعی می‌کنیم با تعامل خیلی زود این رابطه را گرم‌تر کنیم. به‌هرحال اولویت برای ما بحث داخلی است. 

در روز قدردانی وزیر از رضازاده صورت گرفت
بازگشت مرادی  به وزنه‌برداری پس از 8 سال

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری پس از چند ماه انتظار دیروز در غیاب رئیس قبلی فدراسیون یعنی حسین رضازاده انجام شد که نتوانست مجوز حضور در مجمع را کسب کند و کوروش باقری نیز به‌عنوان نماینده او رأی زیادی به دست نیاورد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد علی مرادی که سابقه ریاست فدراسیون را نیز داراست با 24 رأی از 37 رأی ماخوذه به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. حساسیت انتخابات وزنه‌برداری آن‌قدر زیاد بود که حتی پای وزیر ورزش را نیز برای اولین‌بار به مجامع انتخاباتی باز کرد. گودرزی پس از پایان این انتخابات سعی کرد دل رضازاده را هم به دست بیاورد: «رضازاده از قهرمانان و پهلوانان و اسطوره‌های بزرگ ورزش بوده و امیدوارم راه وی در وزنه‌برداری تداوم داشته باشد. ما از او قدردانی می‌کنیم و متأسف هستم که به خاطر محدودیت‌های قانونی نتوانست در انتخابات شرکت کند.» البته حسین رضازاده در نامه خداحافظی‌اش انتقاداتی را هم مطرح کرد: »ماه‌ها بود که برخی مسئولان هر آنچه در توان داشتند به کار گرفتند تا مانع حضور [فرزند کوچک این ملت] در گوشه‌ای از ورزش این کشور شوند. آنها نگران بودند که حضور همزمان بنده در دو عرصه فدراسیون وزنه‌برداری و شورای شهر برنامه‌ریزی‌های آنها را به هم بریزد.»


تعداد بازدید :  82