شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
آژير

تجویز نسخه توسط پزشک قلابی

دکتر قلابی که با جعل عنوان و مهر پزشکی، مطبی اجاره کرده بود تا به طبابت و ویزیت بیماران بپردازد، دستگیر شد. گزارش‌های پلیسی نشان ‌داد مردی به نام عزت دست به اقدامات کلاهبردارانه در سعیدآباد شهریار می‌زند. ماموران پلیس امنیت عمومی با تحقیقات میدانی از اهالی و ساکنان اطراف محل فعالیت فرد مورد نظر متوجه شدند که نامبرده با معرفی خود به‌عنوان پزشک اقدام به اجاره مطب کرده و به طبابت و تجویز نسخه می‌پردازد. پس از تحقیقات لازم و مکاتبه با اداره بهداشت و درمان و انجام استعلامات مربوطه، جعلی بودن عنوان این پزشک قلابی محرز شد که با هماهنگی با مقام قضائی متهم احضار شد. متهم اعتراف کرد که  با مدرک فوق‌دیپلم تکنیسین اتاق عمل، نام و مهر سه پزشک معالج در شیراز و شهریار را جعل کرده و مدتی است با این عناوین جعلی به طبابت می‌پردازد. وی برای بررسی بیشتر تحویل مراجع قضایی شد.

پالایشگاه اراک حادثه‌ساز شد
نشت گاز در پالایشگاه شازند 5 نفر را مصدوم کرد. پالایشگاه اراک به‌عنوان پیچیده‌ترین پالایشگاه کشور در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های HSE در تعمیرات واحد آب ترش این واحد دچار نشت گاز و گازگرفتگی 5 نفر از پرسنل مشغول به کار در این واحد شد.
بعد از وقوع این حادثه بلافاصله تیم پزشکی اقدامات لازم درمانی را انجام داد. حادثه‌دیدگان به وسیله آمبولانس به بیمارستان امام علی(ع) منتقل شدند که هم‌اکنون این افراد در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری شده‌اند و حال عمومی چهار نفر از آنان رضایت‌بخش است و تنها وضع یک نفر وخیم گزارش شده است. مدیر روابط‌عمومی پالایشگاه امام‌خمینی(ره) شازند در رابطه با این خبر گفت: «تمام دستورالعمل‌های HSE و ایمنی در هنگام تعمیرات رعایت می‌شود، اما وقوع چنین حوادثی با توجه به این‌که دستگاه‌ها باز هستند و گاز باقی مانده در دستگا‌ه‌ها خارج می‌شود، دور از انتظار نیست. بررسی دقیق علت این حادثه آغاز شده و به محض مشخص شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. انتشار برخی از شایعات مبنی بر وقوع چندمین حادثه در‌ سال‌جاری از پایه کذب است و خوشبختانه از ابتدای ‌سال‌جاری تاکنون هیچ حادثه‌ای در این پالایشگاه رخ نداده است. هم‌اکنون پالایشگاه در حالت عادی بوده و کارکنان طبق روال معمول مشغول کار هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.» برنامه‌ریزی برای انجام اورهال واحد بنزین‌سازی RFCC و RCD که یکی از بزرگترین واحدهای پالایشگاه امام‌خمینی(ره) شازند است از یک‌سال گذشته توسط مهندسان بومی صنعت نفت کشور آغاز شده و عملیات اجرایی آن از 20 فروردین‌‌ماه کلید خورده است. این واحد ظرفیت تولید 96‌هزار بشکه در روز و ظرفیت تولید 15‌میلیون لیتر بنزین یورو 4 را در روز دارد واحدی که به لحاظ وسعت عملکردی بزرگترین واحد تولید بنزین کشور است و با توجه به این‌که اولین بازبینی‌اش را پشت سر می‌گذارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این پالایشگاه در‌ سال 1372 راه‌اندازی شد و به فاصله 12‌سال طرح توسعه آن طراحی و عملیات اجرایی آن در‌ سال 1384 آغاز شد.

 


تعداد بازدید :  101