شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   ایجاد سامانه اعتراض یارانه‌ای| وزارت کار در اطلاعیه‌ای از ایجاد سامانه جدید اینترنتی به منظور ثبت اعتراض کسانی که یارانه آنها قطع شده، خبر داد. در این اطلاعیه درباره افرادی که یارانه آنها حذف شده، آمده است: به اطلاع می‌رساند به منظور دسترسی آسان‌تر، سامانه اینترنتی تدارک دیده شده است که افراد می‌توانند در آن سامانه درخواست خود را جهت رسیدگی ثبت کنند. همچنین متقاضیان فقط به سامانه‌ای که اعلام خواهد شد، می‌توانند مراجعه کنند. لازم به ذکر است، آدرس این سامانه و چگونگی انجام کار از رسانه‌های عمومی به اطلاع رسانده خواهد شد.
   قطع یارانه 6‌میلیون ثروتمند| ابوالحسن فیروزآبادی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع ۶ سبد کالا طی امسال خبر داد و گفت: برنامه دولت این است که یارانه ۶‌میلیون ثروتمند قطع شود. او با اعلام این‌که رکود بازار تا ابتدای‌ سال آینده متوقف می‌شود، کنترل تورم و رونق اقتصادی را دو هدف کلان دولت عنوان کرد و گفت: پارسال 600هزار نفر عضو بیمه تامین‌اجتماعی شده‌اند که بیانگر آن است که 600‌هزار فرصت شغلی در زمان رکود به وجود آمده است.
   آغاز گشایش حساب امانی پیش‌فروش مسکن| درحالی‌که سازندگان مسکن با طرح حساب امانی پیش‌فروش ساختمان مخالف هستند، وزیر راه و شهرسازی از افتتاح این حساب در بانک مسکن از این هفته خبر داد تا براساس این طرح، پیش‌خریداران واحدها پول‌هایشان را به این حساب واریز کنند و انبوه‌سازان بنابر پیشرفت پروژه، پول را از بانک دریافت کنند.
   جزییات افزایش 20‌درصدی تعرفه گاز| به استناد اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت گاز، با دستورات جدید رئیس‌جمهوری به جای اعمال طرح جریمه و پاداش میزان افزایش پلکانی قیمت گاز برای تمامی مشترکان پله اول تا پله ۱۲ به صورت برابر به صورت ۲۰‌درصدی اعمال می‌شود. اگر در روش اجرا شده در فاز اول و ماه‌های نخست فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها میزان افزایش قیمت و تعرفه گاز پله‌به‌پله متغیر بود و مشترکان پله اول تا پنجم در مقایسه با پله ششم تا ۱۲ افزایش قیمت کمتری را به دلیل مصرف کمتر مشاهده می‌کنند اما درطرح جدید تمامی مشترکان از پله اول تا پله دوازده به صورت برابر باید افزایش ۲۰‌درصدی قیمت را پرداخت کنند.
   آلمانی‌ها به پارس‌جنوبی باز می‌گردند| پس از دعوت ایران به پروژه خط ناباکو، قائم مقام وزیر صنعت از ارایه پیشنهاد سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در طرح توسعه فازهای پارس‌جنوبی و انتقال گاز آن به اروپا خبر داد.
   کم‌فروشی جای گرانفروشی را گرفت| اگرچه دولت در بخشنامه‌ای، افزایش قیمت‌ها بدون مجوز ستاد تنظیم بازار را ممنوع اعلام کرده اما اکنون از بازار سطح شهر خبر می‌رسد «کم‌فروشی» جای «گرانفروشی» را برای دور زدن بخشنامه دولت گرفته است.در این روش وزن درج شده روی کالاها به صورت رسمی کاهش یافته است، اما قیمت ثابت مانده و بنابراین ممکن است مصرف‌کنندگان بدون توجه به این عامل، خرید خود را انجام دهند و متوجه تغییر وزن هم نشوند.


تعداد بازدید :  84