شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری:
در انتخابات شرکت نمی‌کنم

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، یکشنبه گذشته در نشست کانون نمایندگان ادوار مجلس موضوع ورودش به انتخابات را تعیین‌تکلیف کرد. این بحثی بود که مدت‌ها در اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مطرح بود و هر کدام از آنها وزنه آیت‌الله را به نفع جناح خود سنگین می‌دیدند ولی ناطق‌نوری، در این نشست صراحتا اعلام کرد که   در زمینه ورود به انتخابات احساس تکلیف شرعی نمی‌کنم و در جناح یا گروه خاصی نیز قرار نمی‌گیرم. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه و تشکر از برگزارکنندگان این نشست گفت: تحمل یکدیگر را داشتن نعمت است، ریشه خساراتی که در حدود 30‌سال گذشته دیدیم به دلیل تحمل نکردن یکدیگر بود. آنجایی که همه گرایش‌ها حضور داشتند، برکت‌هایی برای انقلاب حاصل شد و سمبل آن 8‌سال دفاع پیروزمندانه برای انقلاب بود.
او ادامه داد:  در جنگ هیچ خط و گروهی نمی‌تواند ادعا کند که جناح مقابل در دفاع از کشور نقش نداشت؛ به دلیل این‌که چپ و راست در جنگ بودند، زیرا منافع ملی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مطرح بود، آنجا نان و حلوا خیر نمی‌کردند و نباید فراموش کرد که دعواها سر نان و حلوا ست.
رئیس مجلس در دوره پنجم درخصوص ضعف‌های کشور در برخی مسائل گفت:  عقب‌افتادگی کشورها به دلیل خطی‌ برخورد کردن بوده؛ چپ‌ها آمدند راست‌ها را زدند و بالعکس نیز صورت گرفت. نباید فراموش کنیم که ما قاعده بازی را به خوبی بلد نیستیم. در دنیا در زمینه روابط جناحی قانون یا فرهنگ وجود دارد و بعد از مستقر شدن یک حزب از رده وزیر به پایین را تغییر نمی‌دهند و اجازه می‌دهند کارشناسان به کار خود ادامه دهند.
ناطق‌نوری با انتقاد از تنگ‌نظری و کوشش برای حذف یکدیگر گفت: متاسفانه چون قاعده بازی را بلد نیستیم و ابزار آن را نداریم، در زمان انتخابات فضای سیاسی کشور متشنج می‌شود. او درباره عملکرد دولت گفت: آقای روحانی در موقع تشکیل فراکسیون‌ها نیز اعتدال داشت و درحال حاضر نیز اعتدال را حفظ کرده و از نیروهای مختلف استفاده می‌کند که فرصت خوبی برای کشور بوده و نتیجه آن آرامش در کشور است.
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری درباره حضور خود در انتخابات آینده مجلس گفت: در آخرین روز مجلس پنجم جمله‌ای را بیان کردم که امروز نیز به آن پایبندم، در آن روز 56 ساله بودم و الان 72‌سال دارم، البته از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل هستم،‌ اما آن روز گفتم در دنیای پیشرفته برای کار رجال سیاسی یک عمری تعریف می‌شود؛ خلاقیت،‌ ابتکار و نوآوری در دوره کار سیاسی وجود دارد و بعد از پایان کار سیاسی باید کار به نسل‌های جدید سپرده شود. کادرسازی یعنی این‌که به جوانان فرصت بدهیم.
ناطق نوری ادامه داد: در دنیا رجال سیاسی بعد از اتمام مدت خدمت خود در اتاق‌های فکر حضور دارند و تجربه خود را در اختیار جوانان مبتکر قرار می‌دهند.


تعداد بازدید :  103