شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر

با هدف تضعیف دانشگاه آزاد صورت گرفت
پرداخت يك‌هزار ميليارد تومانی احمدی‌نژاد به دانشگاه پیام‌نور
حجت‌الاسلام احمد احمدی یکی از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، روز گذشته در همایش هشت دهه علوم اجتماعی که در دانشگاه تهران برگزار شد درباره وضع دانشگاه‌ها توضیح داد. به گزارش ایرنا، احمدی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به تخریب 8 ساله دانشگاه‌ها در زمان دولت نهم و دهم اظهار کرد:  تا آنجایی که شنیده‌ام رئیس‌جمهوری قبلی یکهزار‌میلیارد تومان به دانشگاه پیام نور داد تا دانشگاه آزاد اسلامی را از رونق بیندازد. احمدی در همین زمینه ادامه داد:  در آن سال‌ها خرابی‌هایی در کشور پدید آمد که شاید اصلاح آن خرابی‌ها یک قرن طول بکشد و این دولت به قدری خرابی بوجود آورد که سال‌ها خواهد گذشت و شاید فقط بتوان دانشگاه‌ها را اصلاح کرد. این استاد دانشگاه تهران در ادامه از پژوهشگران و اساتید دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه خواست تا با ارایه طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی به بررسی این مشکلات بپردازند و افزود: این مشکلات را بررسی کنید و ببینید چه بلایی بر سر دانشگاه آزاد، دانشگاه‌های علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور آوردند. او تأکید کرد: نتایج بررسی‌های این مشکلات را مردانه به مطبوعات بدهید و سخنرانی کنید. چون وی دوباره فعالیت‌هایی را شروع کرده ولی باید گفت هر چیزی هم حدی دارد که یک نفر بعد از این همه تبهکاری دوباره بخواهد کاری کند و معتقدم این کار وی خندیدن به ریش همه مردم است. رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) افزود:  ما یک ادبیاتی مانند شاهنامه و بوستان و گلستان‌سعدی داشتیم و یک دین و یک امام‌زمان و یک فرهنگ دینی که همه از بین رفت و ملعبه دست یک آدم یا گروهی شد که از ادب حرف زدن هم دور بود. وی همچنین گفت:  اشعار فردوسی کجا و اظهاراتی مانند مشتی کاغذ پاره و ... کجا و آیا هزاران نفر هم می‌توانند این سنگی را که در چاه ویل افتاده، بیرون بیاورند؟

مرتضوی در جمع خبرنگاران:
هفته آینده ادله‌هایم درباره استنکاف از قانون استعلام می‌شود
سعید مرتضوی بعد از پایان دومین جلسه از دور دوم رسیدگی به اتهامات خود که دیروز در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره جزییات جلسات دادگاه صحبت کرد. به گزارش ایلنا، دادستان اسبق تهران گفت:  طبق ماده ۱۴ اساسنامه صندوق تأمین‌اجتماعی که وکیل تأمین‌اجتماعی آن را قبول نمی‌کند و اعتقاد دارد که مدرک و شرایط تحصیلی برای سرپرست باید‌‌ همان باشد که برای مدیرعامل است، اما ما مشاهده می‌کنیم آقای ربیعی، وزیر وقت برای ‌آقای فیروزه‌ای ابلاغ سرپرستی صادر کرده‌اند، درحالی‌که ایشان رشته ادبیات فارسی خوانده‌اند، بنابراین اگر دکترای حقوق نمی‌تواند سرپرستی را داشته باشد، برای رشته ادبیات فارسی نیز نمی‌شود ابلاغ سرپرستی صادر شود، بنابراین من می‌گویم که آنها خودشان نمی‌توانند امروز شاکی این موضوع باشند.مرتضوی بیان کرد:  همان‌طور که گفتم قرار شد استعلام‌ ادعاهای ما وصول شود و ما اصرار داشتیم این دادگاه نیز علنی برگزار شود، تا همه شرکای تأمین‌اجتماعی بدانند همه این اتهامات، مدرک‌سازی است که دادگاه این موضوع را نپذیرفت.

نماینده تهران در مراسم یادبود شهید مطهری:
از ابتدا باید با لباس شخصی ها مخالفت جدی می شد
علی مطهری در مراسم سالگرد بزرگداشت آیت‌الله شهید مطهری در دانشگاه امیرکبیر - که به همت کانون اندیشمندان دانشجویان مسلمان برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد لباس شخصی‌ها نیز گفت: من فکر می‌کنم به دلیل این‌که از ابتدا با این‌ها مخالفت جدی نشده الان به این شکل درآمدند و نوبت به افراد دیگر می‌رسد؛ بنابراین هنوز نتوانستند موضوع را ریشه‌کن کنند. من هم همیشه حتی قبل از دوره نمایندگی با این کارها مخالف بودم، اما اراده ملی لازم است که این مشکل حل شود.
به گزارش ایسنا، مطهری تصریح کرد: علت اصلی این است که اینها وابسته به جاهایی هستند و با آن‌ها برخورد نمی‌شود. در شیراز همه می‌دانستند افرادی که مباشرند و در صحنه حاضر هستند افراد فلان دستگاه هستند. من زمانی که در کلانتری بودم گفتم الان فرصت خوبی است که این‌ها را بگیریم اما آن‌ها جرات اقدام نداشتند و می‌گفتند موضوع را بعدا از طریق دوربین‌ها پیگیری می‌کنیم. حتی به من گفتند از همان تهران می‌توانستید ویدئو کنفرانس برگزار کنید. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه الان یک عده را خواسته‌اند و 12 نفر بازجویی شده‌اند و سه نفر در بازداشت هستند و کیفرخواست برای آن‌ها در حال تهیه است که به دادگاه بروند معجزه‌ای شده است. در موارد قبلی این اتفاق نیفتاده بود. من معتقدم اگر از فلان دستگاه هم کسی تخلفی کرده باید اعلام شود و نباید تبعیضی در این رابطه قائل شد. اگر اینطور بدون ملاحظه رفتار کنیم این مشکلات پیش نمی‌آید اما اینکه بگوییم تخلف فلانی را چون شغل خاصی دارد، نگوییم، روش غلطی است و نتیجه این می‌شود که بلا بر سر خود افراد هم می‌آید.


تعداد بازدید :  109