شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مریم نقیبی، مدیر هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم از عرضه ۳۰۰فیلم از تولیدات چند‌ سال اخیر سینمای ایرانی از انیمیشن، فیلم‌ کوتاه، مستند و داستانی در این بازار خبر داد.

رهبر اسبق ارکستر ملی ایران در تازه‌ترین واکنش به ادغام ارکسترهای ملی وسمفونیک تهران تأکید کرد این کار را درست نمی‌داند و «ارکستر ملی» عنوانی تاریخ‌ساز برای ایران است که با این رویه از بین می‌رود.

وانگ ژیائوشوای به‌عنوان رئیس گروه داوران جشنواره فیلم بوسان در ‌سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

دست‌اندرکاران فیلم «جامه‌دران» در تدارک هستند تا این اثر سینمایی را در اکران عید فطر روی پرده ببرند.

معاون اداره‌کل هنرهای نمایشی با اشاره به گفت‌وگوهایی که با مصطفی عبدالهی پیش از بستری شدن در بیمارستان برای اجرای نمایش «در اعماق» انجام شده بود، تأکید کرد نوبت اجرای او محفوظ است.


نسخه جدید از «شازده کوچولو» که برای اولین بار در قالب یک فیلم انیمیشن سینمایی ساخته شده، در جشنواره کن به نمایش درمی‌آید. این فیلم به كارگردانی مارك آزبورن سازنده «كونگ فو پاندا» ساخته شده و بازیگرانی چون جف بریجز، راشل مك آدام، جیمز فرانكو، ماریو كوتیار و بنسیو دل تورو صداپیشگی این كار را برعهده داشته‌اند.

ارکستر سمفونیک ملی ایران سمفونی شماره ۹ بتهوون را با شعار «برای مردم» 9 و 10 اردیبهشت ساعت 21:30 با قیمت بلیت‌های ۳۵ تا ۱۵۰‌هزار تومانی در تالار وحدت اجرا می‌کند.


فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی امیر پورکیان به تازگی از طرف دبیرخانه جشنواره فیلم مسکو برای حضور در بخش اصلی این جشنواره پذیرفته شده است.

مدیر موزه گونترگراس از انتشار یادداشت‌های منتشر نشده این نویسنده فقید خبر داد.

«جی.کی. رولینگ» تا پاییز امسال سومین رمانش را با نام مستعار «ریچارد گالبریث» روانه بازار می‌کند.

اپرای عروسکی «سعدی» سرانجام روز گذشته یکشنبه (6    اردیبهشت‌ماه) روی صحنه رفت.

جدیدترین آنونس «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی در آستانه اکران عمومی این فیلم رونمایی شد.

مدیر نشر مثلث از تعطیلی کتاب‌فروشی این نشر به علت شرایط بد اقتصادی خبر داد و گفت: «شهر کتاب»ها هرقدر به ناشران در فروش بهتر کتاب‌ها کمک کرده‌اند به همان اندازه به کتاب‌فروشی‌های کوچک آسیب رسانده‌اند.

به دنبال موفقیت «سریع و خشمگین ۷» دست‌اندرکاران این فیلم اعلام کردند ادامه این قسمت ساخته می‌شود.

تازه‌ترین اثر محمدرضا شفیعی‌کدکنی با عنوان «در هرگز و همیشه انسان» از سوی نشر سخن منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

مدیر انتشارات معین از آماده‌سازی دو کتاب جدید با نام‌های «فرهنگ دانشنامه کارا» از بهاءالدین خرمشاهی و «هارمونی موسیقی ایرانی» از فرهاد فخرالدینی برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

حمید حیاتی از انتشار دو رمان با نام‌های «انگار به آن طرف خیابان رسیده‌ای» و «نامه‌ای به خورشید» و عرضه آنها در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

محمدمراد همتی‌ (سرپرست بخش فنی و مهندسی نمایشگاه کتاب تهران) از آماده شدن نقشه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.


تعداد بازدید :  151