شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
ششمین روز از هفته سلامت چگونه گذشت

ششمین روز از هفته سلامت با برگزاری مانورهای امدادی-پزشکی و همچنین برپایی چادرهای سلامت در سطح شهرهای مختلف برگزار شد. علی قلاوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر اندیمشک درباره برنامه‌های مرکز خود می‌گوید: «در مانوری که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اندیمشک انجام شد، علاوه بر نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، عوامل فوریت‎های پزشکی‎، بهداری و پلیس پیشگیری و عملیات این شهرستان نیز مشارکت داشتند.» او با اشاره به مقوله بسیار مهم آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی تصریح کرد:  «هدف از برگزاری این مانور آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر بین عوامل امدادی شهرستان در جهت پاسخگویی و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی بوده است. در این مانور از ۳ آمبولانس، ۳ خودروی عملیاتی و ۵ دستگاه خودروی پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر استفاده شد.»
آذربایجان‌شرقی
همزمان با هفته سلامت اعضای داوطلبان جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی اقدام به برپایی چادرهای سلامت در سطح کلانشهر تبریز کردند. صمد شریفی، معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی گفت: «با همکاری اعضای داوطلب در اماکن پرتردد و پارک‌ها و همچنین در سطح مدارس ایستگاه‌های سلامت به‌مناسبت هفته سلامت استقرار یافته و پزشکان و متخصصان داوطلب اقدام به تست فشار و قندخون شهروندان کرده‌اند و توصیه‌های بهداشتی لازم را به مراجعان ارایه می‌کنند.» او به آموزش‌های چهره‌به‌چهره اشاره کرد و یادآور شد: «در این ایستگاه‌ها آموزش‌های لازم درخصوص رعایت بهداشت دهان و دندان، تغذیه سالم و خود مراقبتی به مراجعان ارایه و بروشورهای لازم با همکاری علوم‌پزشکی استان در میان شهروندان توزیع می‌شود.» معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: «در بیش از ۳۰ نقطه استان ایستگاه‌های سلامت برپا شد و ۱۲۰ داوطلب، پزشک و پرسنل در این طرح فعالیت دارند.» همچنین همزمان با هفته سلامت جمعی از کارکنان و اعضای داوطلبان فعال جمعیت هلال‌احمر شهرستان بناب از خانه سالمندان شهرستان بازدید و از سالمندان دلجویی کردند.
هرمزگان
علی اعمی برنطین، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان به همراه معاون امور داوطلبان و جمعی از کارکنان و داوطلبان عضو جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان به مناسبت هفته سلامت از مرکز بیماری‌های خاص ابوریحان بندرعباس بازدید کردند. دکتر ابطحی، مدیر مرکز ابوریحان بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس درخصوص نحوه درمان بیماران تالاسمی، هموفیلی و...  مرکز بیماری‌های خاص ابوریحان سخنانی را ارایه کرد. در این نشست دکتر ابطحی از ارایه خدمات ارزنده جمعیت هلال‌احمر درخصوص اهدای خون در مناسبت‌های مختلف و همکاری‌هایی که با هم دارند، تقدیر و تشکر کرد. میترا قاسمی، مدیرعامل انجمن بیماران خاص که از اعضای فعال داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز است با ارایه توضیحات کامل و جامع درخصوص توانمندسازی بیماران در زمینه آموزشی و اشتغالزایی با راه‌اندازی کارگاه چرم‌دوزی و خیاطی و انواع مهارت‌های نقاشی در محل درمان بیماران با بازدید از نمونه فعالیت‌های این قشر گفت: «آموزش‌ تکنیک‌های رهبری گروه که در دوره‌های آموزشی داوطلبان هلال‌احمر گذرانده بودند، در موفقیت‌های کاری آنها بسیار موثر است.» اعمی برنطین، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان از تمامی بخش‌های مختلف مرکز ازجمله بخش آزمایشگاه تا بستری نوزادان، برادران و خواهران بیمار بازدید و با اهدای گل و شیرینی از بیماران دلجویی کرد و بازدیدی از کارگاه‌های تولیدی بیماران داشت. در پایان این نشست دکتر ابطحی و مدیران عامل انجمن‌های تالاسمی و هموفیلی نیز به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر درآمدند.
خراسان‌رضوی
در ایستگاه‌های سنجش سلامت که استقبال خوب مردم و بازاریان را درپی داشت اندازه‌گیری و کنترل فشارخون، قد، وزن و مشاوره شهروندان انجام پذیرفت و آموزش‌های لازم در مورد خودمراقبتی با تغذیه سالم، فشارخون بالا، چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی توسط داوطلبان ارایه شد. پمفلت‌های آموزشی در ارتباط با بیماری سل، دیابت، فشارخون، مصرف صحیح نمک و روغن و تأثیر آن بر سلامتی در اختیار شهروندان قرار گرفت. سیدمسعود هدایتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گناباد، با یادآوری شعار امسال سازمان بهداشت جهانی با عنوان «ایمنی مواد غذایی؛ از مزرعه تا سفره» افزود: «بدون شک توجه به بحث امنیت غذا از مزرعه تا سفره و بررسی میزان سلامت محصولات غذایی از اهمیت بی‌شماری برخوردار است.»   طی مراسمی که به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد برگزار شد از داوطلبان فعال در کاروان‌های سلامت جمعیت هلال‌احمر شهرستان گناباد تقدیر شد. در این مراسم که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان و فعالان و برگزیدگان حوزه سلامت شهرستان گناباد برگزار شد؛ دکتر احمدی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد از خدمات جمعیت هلال‌احمر گناباد به‌ویژه در ارتقای سطح سلامت جامعه که روستاییان و اقشارمحروم بیشترین سهم را در ارایه این خدمات دارند، تقدیر کرد. در ادامه این مراسم از آقای کاظم معامله‌گر، مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گناباد، دکتر ابراهیمی، دکتر تجددی و دکتر جبارپور که بیشترین همکاری را با کاروان‌های سلامت جمعیت هلال‌احمر داشته‌اند، تقدیر به عمل آمد.


تعداد بازدید :  115