شماره ۵۵۱ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 بی‌پی شرکت انگلیسی می‌ماند: دولت انگلیس به شرکت «بریتیش پترولیوم» اعلام کرده با هرگونه فروش سهام شرکت به خریدار خارجی مخالف است زیرا می‌خواهد این غول نفتی یک شرکت انگلیسی اما با دامنه کارکرد جهانی باقی بماند. هرچند برای شرکت بی‌پی با ارزش بازاری 132‌میلیارد دلار به آسانی مشتری پیدا نخواهد شد اما با توجه به کاهش قیمت نفت شایعاتی مبنی احتمال معامله این شرکت در بازار به وجود آمده است. (مارکت واچ)

 برنامه دویچه بانک برای کاهش هزینه‌ها به 3‌میلیارد یورو: بزرگترین وام‌دهنده آلمانی دیروز از جزییات یک طرح خانه تکانی عظیم پرده برداشت. این طرح بخشی از برنامه بانک برای کاهش هزینه‌های سالانه به 3.5‌میلیارد یورو در ‌سال تا 2020 میلادی است. این برنامه شامل فروش زیرمجموعه «پست بانک» در پایان ‌سال و تعطیلی 200 شعبه در خیابان‌های بالاشهر تا پایان 2017 است. (بیزینس اینسایدر)

 بورس آسیا شاهد بیشترین افزایش 7‌سال گذشته: دیروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به شدت بالا رفت. شاخص هنگ‌کنگ 1.44درصد، شانگهای استاک 2.29درصد، شانگهای شنزه 1.61درصد، S&P آسیا 0.66‌درصد و S&P/ASX به میزان 0.79درصد رشد داشتند، اما شاخص‌های نیکی و توکیو کاهش‌هایی به ترتیب 0.77 و 3.58 را تجربه کردند.  دلیل این افزایش ارزش سهام بازارهای بورس آسیا، درآمدهای نجومی چند شرکت آمریکایی است. (رویترز)

 طلا در انتظار تعیین نرخ بهره بانکی آمریکا: به دنبال تقویت ارزش بازارهای بورس که جذابیت طلا به‌عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری کاهش یافت، قیمت طلا در نزدیکی کمترین رقم در 5 هفته گذشته خود در نوسان است.  درعین حال، سرمایه‌گذاران بر نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در این هفته برای دستیابی به سرنخ‌های از زمان افزایش نرخ بهره بانکی متمرکز شده‌اند. هر اونس طلا در مبادلات امروز با 3.56 دلار افزایش 1182.56 دلار معامله شد. (رویترز)

 کاهش تولید نفت آمریکا: قیمت نفت در بازارهای جهانی اندکی کاهش یافت اما حملات عربستان به یمن و کاهش تولید نفت آمریکا مانع کاهش بیشتر قیمت این کالای اساسی شده است بطوریکه هر بشکه نفت همچنان بالای 65 دلار معامله می‌شود.بنا بر اعلام بیکر هیوز، تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا برای 20 هفته متوالی به کمترین رقم از‌سال 2010 رسیده است که این 20 هفته متوالی نیز رکوردی محسوب می‌شود و بر گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش تولید آمریکا دامن زده است. تحلیلگران بانک بارکلیز طی یادداشتی اعلام کردند، ادامه افزایش‌های اخیر قیمت نفت نیازمند تقاضای بیشتر است.(رویترز)


تعداد بازدید :  82