شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرسپولیس باز هم نبرد، فولاد دیگر مدعی نیست
تشکیل مثلث قهرمانی با تراکتور، نفت و سپاهان

شهروند| تراکتورسازی برای این‌که صدرنشین یک هفته‌ای لیگ برتر نباشد به ساق‌های ادینیو دل بست و بهترین نتیجه ممکن را گرفت. گل
دقیقه 7 فرشاد احمدزاده، می‌توانست با درایت و قدرت پیکان میهمان جبران شود اما گل مکمل در بهترین لحظه ممکن، توسط شایسته‌ترین فرد ممکن به ثبت رسید؛ ادینیو در دقیقه 80. این برزیلی سیه‌چرده با این گل تعداد دروازه‌گشایی‌هایش در فصل جاری را به 18 رساند و حالا می‌رود تا پس از مهندمهدی النداوی و عمادرضای عراقی و دنی اولروم نیجریه‌ای، چهارمین آقای گل خارجی لیگ ایران شود. این 2 گل، عنوان بهترین خط دفاع لیگ را از پیکان گرفت و به پدیده داد. در فاصله 2 گل تراکتورسازی صدرنشین، سعید دقیقی، یک ضربه پنالتی را از دست داد تا فرصت بازگشت پیکان در جو جالب استادیوم یادگار امام تبریز هدر برود. تراکتورسازی با این برد، حالا فقط یک هت‌تریک پیروزی تا اولین قهرمان تاریخ 45 ساله خود در لیگ ایران فاصله دارد.
پرسپولیس، جشن ماندن نگرفت!
 قرمزهای متلون‌المزاج این روزهای فوتبال ایران، پس از معاوضه برد با باخت در بازی خانگی مقابل سپاهان و شکست در لیگ قهرمانان آسیا، بار دیگر 2 امتیاز کلیدی را از دست داد و تا کم‌کم این باور به همه دست بدهد که تیم برانکو هم باور بردن را ندارد. پرسپولیس با گل‌های نوراللهی و طارمی درعرض 8 دقیقه، سایپا را در آستانه شکست قرار داد اما پروژه بازگشت با گل به خودی حاتمی کلید خورد. محمد نوری گویا بابت یک گل مردود دچار عذاب وجدان به سود حریف شده بود چون دقایق بعد از شادی نافرجامش، درون محوطه جریمه قرمزهای میهمان پنالتی داد تا حامد شیری در دقیقه 64، خلاف جهت دروازه‌بان و به آرام‌ترین شکل ممکن توپ را در گوشه دروازه سوشا مکانی همیشه معترض قرار دهد. جلالی با کاپشن معروفش، یک برد را از چنگ پرسپولیس درآورد و طبق معمول به یک تساوی قناعت کرد. به هرحال بازی با تساوی 2بر 2 به پایان رسید و  برانکو در حسرت برد روی نیمکت پرسپولیس است. در جریان این دیدار نیز کریم باقری به دلیل امتناع صادقیان از نشستن روی نیمکت با او درگیری پیدا کرد.
ذوب،‌ آب می‌کند
واقعا اگر لیگ چند هفته بیشتر ادامه می‌یافت، ذوب‌آهن با توجه به این نتایج، مدعی اصلی قهرمانی بود! تیم خوب یحیی گل‌محمدی در ادامه روند خوب خود با گل‌های مسعود حسن‌زاده و مرتضی تبریزی، فولاد را در خوزستان شکست داد تا هم حریف را تا حدود زیادی از کورس قهرمانی خارج کند و هم به استقلالی که در صورت شکست ذوب‌آهن کاملا از سهمیه گرفتن ناامید می‌شد، امید داد. ذو‌ب‌آهن از بازی هفته هفدهم مقابل تراکتورسازی در 10 بازی اخیر، آمار خیره‌کننده 8 برد و 2 تساوی داشته است. تیم دوم اصفهان در حساس‌ترین شرایط ممکن یقه فولاد، قهرمان فصل گذشته لیگ را گرفت.
جشن نفت
ملوان که پس از گرفتن یک تساوی خانگی از استقلال، خطرناک جلوه می‌کرد اما مقابل نفت مدعی حرف زیادی برای گفتن نداشت! ابراهیمی و مطهری برای نفت 2 گل زدند تا تیم بی‌طرفدار پایتخت برای روز مبادا (همان هفته آخری که فصل گذشته قهرمانی را از آنها گرفت!) آذوقه مناسبی جمع کند! نفت کماکان در کورس ماند.


تعداد بازدید :  234