شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی از آیت‌الله خزعلی عیادت کرد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی از
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب عصر شنبه گذشته با حضور در منزل آیت‌الله خزعلی از ایشان عیادت و با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای آیت‌الله خزعلی دعا و آرزوی سلامتی کرد.
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی از تدوین‌کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی (نماینده سمنان در مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای 20 سال، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدا تاکنون و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:  باید کدورت‌ها را کنار بگذاریم
محمدرضا عارف با اشاره به انتخابات ‌سال‌جاری گفت:  سیاست‌های حذف و برخوردهای چماقی که بعضا در انتخابات شاهد بودیم باید کنار گذاشته شود.
به گزارش ایسنا، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر که یک تشکل دانشجویی است به موضوع خصوصی‌سازی و نقش مردم در این میان اشاره و اظهار کرد:  اعتماد لازم در دستگاه اجرایی وجود ندارد و برخی خود را قیم مردم می‌دانند و در این مسیر افزایش تصدی‌گری دولت در بخش‌های غیرضروری حایزاهمیت است.
عارف همچنین گفت:  باید کدورت‌ها را رفع کنیم و تلاش کنیم تا با درایت مسئولان مسائلی همچون حصر و زندانی شدن برخی دانشجویان رفع شود؛ چراکه حل این مسائل در ایجاد تفاهم موثر است.
عارف همچنین اخلاق‌مداری و پرهیز از تخریب و حذف رقیب را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد:  نباید این طور باشد که با هرکس که می‌خواهند برخورد کنند بر سر او چماق فتنه بکوبند. زمانی چماق ضد ولایت بودن را بر سر ولایتمدارترین افراد می‌زنند و حالا این چماق به چماق فتنه تبدیل شده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت توجه به نقد و نقدپذیری را نیز
حایز اهمیت دانست و گفت: ‌باید آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم و در جهت عملیاتی شدن شعار امسال و استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در این مسیر قدم برداریم. عارف همچنین با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ‌همه برگزارکنندگان انتخابات باید در چارچوب مقررات عمل کنند و هیچ اقدام فراقانونی پذیرفته نیست؛ چراکه چنین اقدامی باعث ایجاد تفرقه خواهد شد.

عضو جمعیت رهپویان ولایت: با احمدی‌نژاد ائتلاف نمی‌کنیم
علیرضا زاکانی گفت: دوم خردادی‌ها علاقه‌مند هستند که احمدی‌نژاد به انتخابات ورود پیدا کند، چرا که با وجود وی می‌توانند بین اصولگرایان تفرقه بیندازند.  به گزارش جماران، علیرضا زاکانی، خاطرنشان کرد: دوم خردادی‌ها علاقه‌مند هستند همه اصولگرایان را در چهره احمدی‌نژاد تعریف کنند و گذشته را تا قدری سیاه جلوه دهند که بتوانند آن را در پرونده اصولگرایان بنویسند.  او درباره وحدت جریان اصولگرایی گفت: وحدت پیش‌روی ماست. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش جماران درباره ائتلاف اصولگرایان میانه‌رو با احمدی‌نژادی‌ها اظهار کرد: ائتلافی صورت نمی‌گیرد چون احمدی‌نژاد اطرافیان نزدیکی دارد که ما از اول منتقد ایشان بودیم. احمدی‌نژادی‌ها شعار عدالت دادند اما موفق نشدند، وارد مبارزه با مفاسد شدند، ولی خط قرمزی قایل نشدند.  وی در ارزیابی مجلس آینده گفت: امیدوار هستم خادمان اصولگرا مجلس را در دست بگیرند. زاکانی درباره سخنان اخیر آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: منظور ایشان این بوده که اصولگرایان همه با هم وحدت می‌کنند و مستقل از اصلاح‌طلبان به انتخابات وارد می‌شوند. جامعتین ضامنی برای اصولگرایان به حساب می‌آید.

حمید انصاری: تملق، تعصب و تخریب آفاتی برای همدلی و همزبانی است
دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به شعار سال گفت: «این شعار صرفا شعار امسال نیست و باید برای همیشه باشد»، همزبانی نقطه اوج همدلی است. همزبانی یعنی انسان، جامعه، دولت و مردم هنری داشته باشند که سلیقه‌های مختلف را به گونه‌ای جمع کنند که از همه آن ها یک صدا بلند شود.  به گزارش جماران، حمیدانصاری، در ادامه با ذکر آفاتی برای همدلی و همزبانی گفت: آفت اول تملق است. خدا نکند در جامعه در سطوح مختلف تملق رواج پیدا کند. ضرورتی ندارد در جامعه، انسان‌ها در تعامل با یکدیگر از موضع تملق برخورد کنند. اما توجه داشته باشید که احترام باید وجود داشته باشد. حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، امیرالمؤمنین علی‌(ع) و سایر ائمه با تملق بیگانه‌اند. مسأله دوم تعصب است. تعصب، همدلی را نابود می‌کند. تعصب اگر روی مدار حق و حقیقت باشد ایرادی ندارد، اما اگر در مسائل گروهی و حزبی باشد؛ منجر به شکست جامعه خواهد شد. نکته سوم تخریب است. انسان و جامعه نباید با هر پدیده اول با دید نقد نگاه کنند.


تعداد بازدید :  559