شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
انتقاد احمد مسجدجامعی از ادبیات تند یک مدیر شهرداری درباره یک عضو شورای شهر
وظیفه شورا سوال کردن و وظیفه شهرداری پاسخ دادن است
برخی از اعضای شورای شهر تهران، خواستار برکناری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری تهران شدند

شهروند| احمد مسجدجامعی با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری گفت: «وظیفه نماینده سوال کردن است و دستگاه اجرایی ملزم به پاسخ دادن به سوالات نمایندگان است.»
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران گفته بود بود: «حق نداریم به هر قیمتی ذهن مردم را مخدوش کنیم» شهرام گیل‌آبادی در واکنش به سخنان رحمت‌الله حافظی اظهار کرد: «خوب است بدانید بعضی‌ها در فکر و گفتار فساد دارند و بی‌انصافی را به حد غایت رسانده‌اند. به طوری که با طرح موضوعاتی این‌چنینی، به دنبال طرح نمایشی هستند تا خود را مطرح کنند.»
رحمت‌الله حافظی در جلسه علنی سه‌شنبه گذشته شورای شهر تهران گفته بود: «سریال خشکاندن درختان مانند قتل‌های زنجیره‌ای همچنان ادامه دارد. شهرداری در این مورد منفعل و بی‌تفاوت است.»
دیروز احمد مسجدجامعی در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران و در واکنش به سخنان رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: ایشان در واکنش به تذکر هفته گذشته دکتر حافظی از ادبیات بدی استفاده کرده‌اند. وظیفه نماینده سوال کردن است و دستگاه اجرایی ملزم به پاسخ دادن به پرسش‌های نمایندگان است.
 مسجدجامعی خطاب به مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت:  اگر این بی‌حرمتی‌ها باب شود، به‌زودی درباره هر تذکری این حرف‌ها را به خود شما نیز خواهند گفت. وظیفه نماینده سوال کردن است و دستگاه اجرایی باید پاسخگو باشد.
او تذکر داد:  این ادبیات خشنی که به کار گرفته می‌شود، نه‌تنها به حل مشکلات شهر کمک نمی‌کند، بلکه نوعی فاصله‌گذاری و کدورت هم ایجاد می‌شود، از این جهت من تذکر می‌دهم که از این ادبیات در پاسخ به سوال نمایندگان پرهیز شود.
مسجدجامعی اظهار داشت: در جلسه گذشته آقای حافظی مطلبی را مطرح کردند راجع به قطع درختان که دوستان شهرداری در همان جلسه پاسخ این موضوع را دادند اما در اقدامی خارج از قاعده و با ادبیاتی خارج از شأن، یکی از مسئولان شهرداری این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کردند.
او تأکید کرد:  شورای شهر باید نسبت به این‌گونه پاسخگویی‌ها عکس‌العمل نشان دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:  این‌که بگوییم یک نماینده در فکر و گفتارش دچار فساد است یا نحله فکری او مطرود است، بی‌انصافی در حد غایت است و به هیچ عنوان این ادبیات پسندیده نخواهد بود.
مسجدجامعی ادامه داد:  حق نمایندگی ایجاب می‌کند وی نسبت به یک موضوع تذکر داشته باشد که اگر هم تذکر غلطی باشد جزو حق نمایندگی وی است و پاسخ آن باید در چارچوب‌شان شورا باشد.
مسجدجامعی افزود: سخنان این مسئول حیثیت شورا را نیز هدف قرار داده همچنان که گفته است «این یک نمایش سیاسی است» به واقع این چه نوع ادبیاتی است! من می‌خواهم که از حیثیت شورا دفاع شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: زمانی که رئیس شورا بودم، به حق و حقوق نمایندگی بسیار اهتمام می‌کردم که این جزو حقوق نمایندگی است و باید رعایت بشود.
مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در این هنگام ریاست جلسه را برعهده داشت نیز گفت: این ادبیات شایسته و مناسب نمایندگان مردم نیست و کسی که این ادبیات را به زبان آورده، صلاحیت مدیریت را ندارد. من از کمیسیون حقوقی و نظارت می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنند
ابوالفضل قناعتی نیز گفت: اگر این سخنان از زبان این مسئول گفته شده باشد باید او را عزل کرد.
گفتنی است پس از سخنان احمد مسجدجامعی، طی نامه‌ای با امضای اکثریت اعضای شورا، خواستار برکناری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری تهران شدند.

 


تعداد بازدید :  450