شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
مسافرنماهای زورگیر دستگیر شدند

شهروند| یک زن و دو مرد که در پوشش مسافر اقدام به سرقت از رانندگان و همچنین زورگیری از مسافران درون‌شهری در مناطق غرب و جنوب غرب تهران ازجمله جاده مخصوص، وردآورد و آزاد راه تهران – کرج می‌کردند، با تلاش ماموران پلیس دستگیر شدند. نیمه شب 23 اسفندماه ‌سال 93 پرونده یک زورگیری پیش روی ماموران کلانتری 181 عوارضی قرار گرفت. تحقیقات نشان می‌داد که یک زن و دو مرد به‌عنوان مسافر سوار خودروي پراید شده‌اند. در میانه  راه، این افراد با تهدید چاقو و درحالی‌که یک نفر از آنها از پشت سر طنابی را به دور گردن راننده انداخته بود، تمامی مدارک، گوشی تلفن همراه،  پول و خودروي پراید  وی را سرقت کردند و پا به فرار گذاشتند.
همین اطلاعات کافی بود تا مشخصات خودروي سرقت شده به واحد‌های گشت کلانتری 181 و همچنین سایر کلانتری‌های مجاور اعلام شود.
بامداد 24 اسفندماه، ماموران کلانتری 154 چیتگر در حین گشتزنی در شهرک وردآورد – خیابان امام حسین(ع)، به دو سرنشین مرد و زن یک خودروي پراید مشکوک شدند که در بررسی به عمل آمده از پلاک خودرو مشخص شد که خودرو چند ساعت پیش، به شیوه زورگیری سرقت شده است.
با اطمینان از سرقتی بودن خودرو، ماموران کلانتری با استفاده از تاریکی شب و پیش از اطلاع دو سرنشین خودرو از حضور ماموران در محل توانستند سرنشینان خودرو را دستگیر کنند. ماموران در بازرسی از داخل خودرو یک سلاح سرد، یک رشته طناب سفید رنگ، موادمخدر از نوع شیشه و همچنین مدارک شناسایی مالک خودرو را كشف کردند.
«فاطمه» تبهکار 32 ساله در مقر پلیس وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، به کارآگاهان گفت: « از حدود یک ماه پیش با «علی» 30 ساله آشنا شدم و نفر سوم در سرقت‌ها نیز، سجاد از دوستان علی است».
«علی» نیز به زورگیری خودروي پراید و همچنین یک سرقت مشابه در شهر اندیشه اعتراف کرد و گفت: «سرقت‌ها را به پیشنهاد سجاد انجام می‌دادیم. سجاد از مدتی پیش فراری شده بود و به همین دليل جای مشخصی را از خود به کسی نشان نمی‌داد». با اعتراف متهمان به سرقت مشابه، کارآگاهان دومین شاکی پرونده را هم شناسایی کردند.
شناسایی سجاد در  زندان
در شرایطی که دو متهم پرونده ادعا کرده بودند که هیچ اطلاعی از مخفیگاه سجاد ندارند، کارآگاهان در بررسی پرونده تبهکاران و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، «سجاد» 25 ساله را به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار شناسایی کردند. تیم تحقیق اطلاع پیدا کرد که سجاد 5  فروردین ماه توسط پلیس آگاهی شهر قدس به اتهام زورگیری و سرقت خودرو دستگیر شده و درحال حاضر در زندان به سر می‌برد. بلافاصله سجاد جهت انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
سجاد هم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: « به همراه همدستانم  ابتدا در پوشش مسافر، ماشین سرقت می‌کردیم و پس از آن دست به زورگیری از مسافران درون‌شهری در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران ازجمله جاده مخصوص، وردآورد، آزاد راه تهران – کرج می‌زدیم. پس از انجام چندین سرقت و زورگیری از مسافران، ماشین‌ها را رها مي‌كرديم و مجددا به دنبال ماشین دیگری می‌رفتیم».
ادعاهای این باند زورگیري کافی بود تا بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند درخواست كند تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 


تعداد بازدید :  285