شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
تشکیل تیم پزشکی برای بررسی علت فوت مادر باردار سردشتی

خانه ملت| نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با تأکید بر تشکیل تیم پزشکی برای بررسی علت فوت زن باردار سردشتی از سوی وزارت بهداشت، گفت:  در صورتی که قصور پزشکی به هر نحوی صورت گرفته باشد باید به شدیدترین نوع برخورد شود. رسول خضری، درخصوص مرگ یک زن باردار در سردشت، گفت:  پرونده فوت این خانم در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شده و معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان نیز به این پرونده ورود کرده است‌، طبق بررسی اولیه مادر 28ساله برای زایمان فزرند سوم خود به بیمارستان مراجعه کرده اما نوزاد قبل از تولد فوت شده و پس از عمل سزارین متاسفانه مادر 28ساله به دلیل آمبولی و دی.آی.سی دچار ایست قلبی و تنفسی شده که به‌رغم اعزام وی به بیمارستان شهید مطهری ارومیه با بالگرد هلال‌احمر نهایتا فوت شد. نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بلافاصله پس از این اتفاق با رئیس شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفتم و درخواست کردم تا پرونده مذکور را به شورایعالی پیشگیری برای بررسی دقیق‌تر ارسال کنند.
او با بیان این‌که این پرونده دارای اهمیت ویژه‌ای است، گفت:  در صورتی که قصور پزشکی به هر نحوی صورت گرفته باشد باید به شدیدترین نوع برخورد شود، مسائلی چون فوت مادر باردار، جنین و .. .مورد توجه جدی وزارت بهداشت و مجلس است چرا که موضوع بهداشت در سطح منطقه، کشور و حتی جهان تأثیرگذار است.
خضری با بیان این‌که در گذشته نیز مواردی درخصوص مشکلات زایمان در بیمارستان سردشت پیش آمده بود، گفت: تکرار این مسائل قابل پذیرش نیست و باید برخورد جدی در این خصوص صورت بگیرد.او در پاسخ به شنیده‌هایی در مورد این‌که عمل دوم روی مادر باردار به اشتباه صورت پذیرفته است، گفت:  عمل زايمان تنها عملی بوده که روی این بیمار صورت گرفته است و مسائلی که درخصوص خارج کردن معده بیمار مطرح شده صحت ندارد، درواقع این بیماری ارتباطی با معده ندارد. همچنین گزارشی هم در این مورد واصل نشده است و عمل دوم تنها به دلیل خونریزی بسیار انجام شده اما درنهایت بیمار فوت کرده است.او، درخصوص فوت بیمار قبل از انتقال به بیمارستان ارومیه، گفت: در وزارت بهداشت تیمی برای پیگیری موضوع تشکیل شده که بنده نیز در این تیم حضور دارم، جلسه تیم مذکور سه‌شنبه هفته گذشته بعد از عمل کالبدشکافی مرحومه که روز یک شنبه انجام شده بود تشکیل شد.جسد خانم فوت‌شده پس از انجام کالبدشکافی به خانوه‌اش تحویل داده شده است. گفتنی است در یکی از روزهای پایانی فروردین‌ماه‌ سال‌جاری مادر 28ساله سردشتی پس از خارج کردن جنین از شکمش، به دلیل نامشخصی در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان جان خود را از دست داد.


تعداد بازدید :  235