شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
قصه‌ها در دانشگاهِ نیومکزیکو به نمایش درآمد

شهروند| فیلم «قصه‌ها»ی رخشان بنی‌اعتماد در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو آمریکا با حضور این کارگردان به نمایش درآمد و او این نمایش را به پسرش تقدیم کرد.
رخشان بنی‌اعتماد در این نشست که به دعوت تشکل دانشجویان ایرانی و با حضور برخی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه و جمعی از ایرانیان ساکن ایالت‌های نیومکزیکو و تگزاس برگزار شده بود با اشاره به این‌که سالیان زیادی است که پسرش در خارج از ایران زندگی می‌کند و تا به حال موفق به تماشای فیلم‌های او (مادرش) بر پرده سینما نشده است، گفت که این نمایش برای وی بسیار ویژه است و آن را به پسرش «تندیس» تقدیم کرد.
سپس فیلم «قصه‌ها» به نمایش درآمد، فیلمی که برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین‌المللی ونیز، جایزه بهترین فیلم در جشنواره فیلم کلکته و برنده جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک شده است. پس از نمایش فیلم، جلسه پرسش و پاسخ با حضور رخشان بنی‌اعتماد برگزار شد. ارتباط شخصیت‌های فیلم با فیلم‌های قبلی این کارگردان، بستر اجتماعی فیلم و موانع و مشکلات ساخت چنین فیلمی، عمده موضوعات سوال‌های مطرح‌شده این نشست را تشکیل می‌دادند.
رخشان بنی‌اعتماد هم در بخش‌هایی از این نشست‌ با اشاره به این‌که قصه اکثر شخصیت‌های این فیلم، ادامه شخصیت‌های فیلم‌های گذشته این کارگردان است، تأکید کرد که این فیلم روایتی کاملا مستقل دارد و برای فهم آن اصلا لازم به آشنایی مخاطب با سرگذشت شخصیت‌ها نیست. دانشگاه ایالتی نیومکزیکو که رخشان بنی‌اعتماد طی چند روز گذشته میهمان ویژه آن بود، در شهر لاسکروسس آمریکا واقع شده است.


تعداد بازدید :  234