شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرسه در بازار

کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا 12‌هزار تومان

قیمت گوجه‌سبز و چغاله‌بادام به کیلویی 12 تا 25‌هزار تومان کاهش یافت. حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اعلام این خبر گفت:  قیمت گوجه درختی و چغاله‌بادام در روزهای اخیر کاهش یافته و این میوه‌ها از گرمسار، ساوه و قم وارد شده و درحال حاضر هر کیلوگرم گوجه‌سبز درشت و خوب 25هزار تومان و نوع ریز آن 12‌هزار تومان و هر کیلوگرم چغاله‌بادام ریز 25‌هزار تومان و درشت آن 12‌هزار تومان در میادین میوه‌وتره‌بار به فروش می‌رسد. او همچنین تأکید کرد:  تا حدود یک هفته دیگر که این میوه‌ها از شهریار وارد بازار مصرف شود، قیمت آن به‌میزان بسیار زیادی افت خواهد داشت. درحال حاضر هر کیلوگرم موز 4500 تا 4700 تومان، پرتقال 3000 تا 3500 تومان، سیب‌سفید 5000 تومان و سیب‌قرمز4000 تومان به‌فروش می‌رسد. البته سیب و پرتقال ریز کیلویی 2500 تومان فروخته می‌شود.

محصولات شوینده افزایش قیمت ندارد

محصولات شوینده هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت. بختیار علم‌‌بیگی، دبیر انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی دراین‌باره توضیح داد: تولیدکنندگان صنعت شوینده برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند و فقط افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش افزوده روی قیمت محصولات لحاظ شده است. علاوه‌بر این صنعت شوینده درحال‌حاضر هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد، مگر این‌که اتفاق خاصی بیفتد. علم‌بیگی تأکید کرد:  کاهش نرخ تورم فعلا در وضع صنعت شوینده اثرگذار نبوده و در عین حال، افزایش دستمزد کارگر و برخی عوامل تولید نیز مانع از کاهش قیمت‌ها شده است. وی درمورد دلیل عدم‌درج قیمت روی محصولات شوینده به‌جای اعمال تخفیف در فروشگاه‌ها نیز گفت: تخفیف‌های اعمال‌شده به‌منظور ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان صورت گرفته و نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

مرغ گران نمی‌شود

قیمت مرغ تا نیمه‌ ماه جاری کمتر از 6‌هزار تومان خواهد بود. مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت پرنده و ماهی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت:  قیمت این کالا تا نیمه ماه جاری کمتر از ۶ هزارتومان خواهد بود. او ادامه داد:  دیروز قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی به ۵۷۰۰ تومان، در مراکز عمده‌فروشی به۵۲۰۰ تومان و در میدان بهمن به ۵۱۰۰ تومان رسید. وی با بیان این‌که انتظار می‌رفت قیمت مرغ در روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه افزایش پیدا کند، افزود: تقاضای مردم بیشتر شده اما عرضه این کالا به‌قدری زیاد است که بازار کشش آن را ندارد و به همین دلیل قیمت تغییر چندانی نکرده است. وی با بیان این‌که قیمت ماهی نیز بدون تغییر بوده است، قیمت انواع ماهی را بدین شرح اعلام کرد:  شیرجنوب ۲۴‌هزار و ۵۰۰ تومان، کپور ۱۶هزار تومان، شیرنیزه‌ای ۱۲هزار تومان، تیلاپیا ۲۰هزار تومان، آمو جنوب و حلوای سیاه ۱۷هزار تومان.


تعداد بازدید :  498