معاون حقوقی رئیسجمهوری گفت: تدوین مسئولیت اجتماعی برای بنگاههای اقتصادی درجهت نهادینه شدن برندهای پایدار ضروری است.
الهام امینزاده در کنفرانس ملی «برند پایدار؛ مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی» اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی شرکتها در فضای کسب و کار مسائلی مانند انتظارات اقتصادی، اخلاقی و زیستمحیطی را ایجاد میکند که اگر این پاسخگویی بهعنوان وظیفه شناخته شود، میتواند برند پایدار و توسعه پایدار را ایجاد کند. وی افزود: اگر بنگاهی نتواند خود را با شرایطی مانند مشارکت کارکنان و کارگران و نهادینهشدن سازوکارهای مختلفی مانند گزینش و استخدامها انطباق دهد، ماندگار نخواهد بود. معاون حقوقی رئیسجمهور، انجام مسئولیت اجتماعی مانند شرکت در امور خیریه را از اقدامات فعالان اقتصادی کشورمان دانست و گفت: پیشنهاد میکنم در برنامه ششم توسعه به این مسئولیت توجه جدی شود و به صورت برنامه در دستور کار قرار گیرد بهطوری که مسئولیت اجتماعی از اجزای اصلی شرکتها و بنگاههای اقتصادی شود.
وی افزود: تحقق این امر مزایا و فوایدی را برای شرکتها مانند افزایش ارزش سهام و نشان تجاری، دسترسی به منابع مالی بیشتر و وفاداری مشتریان به بنگاهها به دنبال خواهد داشت. امینزاده درباره نقش ایجاد مسئولیتهای اجتماعی در بنگاههای اقتصادی در مصرفکنندگان، تصریح کرد: ایجاد این مسئولیت در بهرهمندی مصرفکنندگان از کالای باکیفیت و مرغوب بسیار موثر است. وی رعایت ارایه خدمات پس از فروش را ازجمله مسئولیتهای اجتماعی بنگاههای اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه در برخی موارد حتی شرکتهای خارجی هم در کشورمان برای ارایه خدمات پس از فروش پاسخگو نیستند که اکنون از این مسئولیت بهعنوان مسئولیت سبز البته بیشتر در حوزههای زیستمحیطی یاد میکنند.
وی درباره مزایای تدوین مسئولیت اجتماعی برای بنگاههای اقتصادی اظهار کرد: خلاقیت در ایجاد مسئولیت اجتماعی، امکانسنجی برای اجرای مسئولیت اجتماعی و شیوهنامه اجرای مسئولیت اجتماعی در درون و برون سازمان ازجمله این مزایاست.