شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
وزیر بهداشت: ادغام اورژانس و هلال‌احمر منتفی است
هلال‌احمر در اورژانس هوایی و دریایی به وزارت بهداشت کمک کند

وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که ادغام اورژانس با هلال‌احمر به هیچ وجه مطرح نیست، گفت: امیدواریم هلال‌احمر در اورژانس هوایی و دریایی به وزارت بهداشت کمک کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر به نقل از فارس،
 سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در مورد بحث هم‌افزایی و همکاری اورژانس و هلال‌احمر در طرح نوروزی امسال توضیحاتی داد. وی با اشاره به این‌که موضوع ادغام به هیچ وجه برای هلال‌احمر و اورژانس مطرح نیست، گفت:  این دو نهاد باید ماموریت‌هایی را که انجام می‌دهند با یکدیگر هماهنگ کنند؛ چرا که این هماهنگی به نفع مردم خواهد بود.
وزیر بهداشت تصریح کرد: طبق قانون یکسری مسئولیت‌ها را اورژانس برعهده دارد و نمی‌تواند آنها را به کس دیگری واگذار کند، همین‌طور هلال‌احمر  وظایفی ازجمله رهاسازی دارد که آنها نیز نمی‌توانند این مسئولیت را واگذار کنند.
وی با بیان این‌که لازم است این دو نهاد در ماموریت‌ها با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند، اذعان کرد: متاسفانه اکنون در بعضی از جاده‌ها هلال‌احمر یک سوی جاده و اورژانس سوی دیگر پایگاه دارند و هر دو برای یک عملیات هزینه می‌کنند که این موضوع باید با هماهنگی رفع شود تا هزینه‌کرد‌ها کاهش یابد. هاشمی در مورد تعدادی از مأموریت‌های هلال‌احمر نیز گفت:  در بعضی بخش‌ها وزارت بهداشت توان و اعتبار لازم برای ورود به موضوع را ندارد،  مانند اورژانس هوایی و اورژانس دریایی که ما امیدواریم هلال‌احمر در این موضوعات ما را همراهی کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا امدادگران هلال‌احمر می‌توانند کارهای مقدماتی اورژانس مانند رگ‌گیری و غیره را انجام دهند، یادآور شد:  اگر امدادگران آموزش لازم را دیده باشند، ما به آنها این مجوز را می‌دهیم.
وزیر بهداشت افزود: در هلال‌احمر برخی از امدادگران ازجمله داوطلبان، آموزش کافی در زمینه کارهای ابتدایی اورژانس را ندیده‌اند. اگر این مشکل برطرف شود و آنها آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، ما از انجام اقدامات اولیه اورژانسی توسط امدادگران هلال‌احمر استقبال می‌کنیم.
وی به طرح نوروزی امداد حوادث و به‌خصوص حوادث جاده‌ای اشاره و بیان کرد:  طرح نوروزی امسال خیلی خوب اجرا شد اما به عقیده من می‌تواند برای‌ سال آینده بهتر از قبل شود.
هاشمی خاطرنشان کرد:  امدادرسانی خوب بود و من معتقدم که با وجود این‌که طرح امسال نقایصی دارد که باید برطرف شود، اما در مجموع بهتر از سال‌های گذشته اجرا شد.

 


تعداد بازدید :  119