شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
جوانان کوبا در جست‌وجوی آزادی

Valérie Gauriat| هنرمند، وبلاگ‌نویس یا روشنفکر، همه در تلاشند تا از هر راه ممکن تصویر کوبا را نزد جهانیان دگرگون کنند. نسل جدید کوبا، چه مخالف دولت باشد چه نباشد در جست‌وجوی آزادی است.
به نظر می‌رسد اصلاحات اعمال شده توسط رائول کاسترو طی سال‌های گذشته کافی نبوده و آرزوهای نسل جدید کوبا برای بهترشدن و تغییر در وضع کشورشان را برآورده نکرده باشد.
لذت‌بردن و مصرف‌گرایی، فلسفه زندگی بسیاری از جوانان امروز کوبایی است که عمری را در محرومیت به‌سر برده‌اند. آنها اغلب می‌گویند که علاقه‌ای به دخالت در سیاست ندارند.
اتیان، خواننده کوبایی می‌گوید: «این‌جا در کوبا خیلی از مردم بیکارند و شغلی ندارند. در کوبا وقت زیاد داریم. اگر دنبال زمان و وقت می‌گردید، باید به کوبا بیایید. اگر دنبال پول هستید، باید به اروپا یا آمریکا یا هر جای دیگر بروید. اما اگر دنبال آزادی هستید، درون خودتان دنبالش بگردید.»
اما در این میان جوانانی به‌چشم می‌خورند که نظراتی متفاوت دارند، نظراتی که با سیاست‌های رژیم همخوانی ندارد و در موارد زیادی دردسرهایی برای آنها به وجود آورده است. اما آنها به‌رغم مشکلاتی مانند نظارت و سانسور شدید، در تلاشند تا تغییرات اساسی در کشورشان ایجاد کنند.


تعداد بازدید :  293