شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
مارادونا همچنان به مخالفان می‌تازد
بلاتر فاسد است، فن‌گال شیطان

شهروند| درست در روزهایی که تب انتخابات فیفا به داغ‌ترین درجه ممکن رسیده، دیگو مارادونا آتش دشمنی قدیمی‌اش با ارکان فیفا و شخص بلاتر را شعله ورکرده است؛ آن هم با حمایت از پرنس حسین بن علی و اتهام تقلب به بلاتر. مارادونا در مصاحبه با «دیاریو پوپولار» به این دلایل شانس برتری بلاتر در انتخابات خردادماه فیفا را بسیار کم دانست:  «بلاتر نگران انتخابات است چون می‎‌داند دیگر مانند گذشته امکان خرید رأی و تبانی را ندارد. کاندیداهای فعلی اهل باج دادن نیستند.» سوال کلیدی اما این است؛ مارادونا در انتخابات ازچه نامزدی حمایت می‌کند؟ او طبق معمول همه را شگفت‌زده کرد:  «خوشحالم که در کمپین حمایت از پرنس علی هستم. او در فوتبال اردن خدمات ارزنده‌ای به جا گذاشته و به نظرم انتخابش به‌عنوان رئیس فیفا، می‌تواند انقلابی در این سازمان فرسوده به وجود بیاورد.» علاوه بر بلاتر و پرنس علی، فن پراگ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند و لوئیس فیگو ستاره سابق رئال‌مادرید و بارسلونا دیگر کاندیداهایی هستند که 29 می‌برای انتخاب به‌عنوان رئیس فیفا می‌جنگند. مارادونا، بلاتر را عامل فرسودگی فیفا می‌داند: «او از انتخابات پیش‌رو می‌ترسد چون می‌داند برخلاف دوره‌های قبلی، سایرکاندیداها اهل رشوه گرفتن نیستند و اجازه نمی‎‌دهند بلاتر به نفع خود رأی بخرد. زمان تحول در فیفا فرا رسیده است. این سازمان باید به سمت تغییر و پاک شدن گام بردارد. همیشه گفته‌ام فیفا توسط کسانی اداره می‌شود که کوچکترین علاقه‌ای به این ورزش ندارند.»
او، بلاتر را به بی‌اطلاعی از فوتبال محکوم کرد: «سران فیفا با اهداف تجاری، سازمان متبوع خود را پیش می‌برند اما این رویه باید تغییر کند. احتیاجی به توصیف بلاتر نیست. مردی بر فوتبال حکومت می‌کند که حتی به توپ لگد هم نزده است. با حمایت از پرنس علی، لگد محکمی به جایگاه بلاترخواهم زد. شک ندارم روز سقوط بلاتر نزدیک است.»
دیگر چهره‌ای که از گزند انتقادات اسطوره فوتبال دنیا در امان نماند، لوئیس فن‌گال، سرمربی هلندی منچستریونایتد بود. او از نظر «ال دیه‌گو» یک شیطان است: «به نظر او نه یک انسان عادی بلکه نزدیک‌ترین چهره به شیطان است.» دلیل ناراحتی مارادونا از فن‌گال، ذخیره‌نشین کردن رادامل فالکائوست: «هر فوتبال شناسی که بازی‌های کلمبیا در جام‌جهانی 2014 را دید از عملکرد کوادرادو و رودریگس شگفت زده شد اما اگر فالکائو در ترکیب بود، قطعا کلمبیا قهرمان جهان می‌شد. رادامل با آسیب‌دیدگی راهی منچستریونایتد شد و به زمانی برای آشنایی با شرایط جدید نیاز داشت اما فن‌گال، این فرصت را از او دریغ کرد.»


تعداد بازدید :  95