شماره ۵۳۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۳ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری درگذشت مادر نایب‌رئیس مجلس را تسلیت گفت
روز گذشته حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان، درگذشت مادر نایب رئیس مجلس را تسلیت گفت. به گزارش ایرنا، در پی درگذشت مادر حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، روز گذشته سیدحسن خمینی، یادگار امام (ره)، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز به وی تسلیت گفتند.

گلایه سرلشکر سلیمانی از اخبار مربوط به تولید فیلم «سردار»
سرلشکر قاسم سلیمانی در نامه‌ای از اخبار مربوط به تولید فیلمی به نام «سردار» با محوریت مقاومت و پرداختن به شخصیت خود، گلایه و اعتراض کرد.
به گزارش فارس، در پی انتشار اخباری طی روزهای اخیر پیرامون تصمیم یکی از مستندسازان جوان کشور (آقای سیدسعید حسن‌پور) برای تولید فیلمی به نام «سردار» با محوریت عملیات‌های بین‌المللی سپاه قدس و به تصویر کشیدن نقش سرداران ایرانی در محور مقاومت به‌ویژه سردار قاسم سلیمانی، وی طی نامه‌ای با اعتراض و گلایه نسبت به این اقدام نوشته است: وقتی این خبر را شنیدم حقیقتاً خجالت کشیدم، چه ضرورتی برای پرداختن به فردی که هنوز خوف از عاقبت خود دارد می‌باشد.
سردار سلیمانی ضمن تشکر از این مستندساز تأکید کرده است: نه‌تنها راضی به چنین اقداماتی نیستم، بلکه به شدت اعتراض دارم.

در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفت
طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای
طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای در جلسه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود. به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران را با حضور مسئولان ذی‌ربط رسیدگی می‌کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه 14 بهمن‌ سال گذشته با یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای موافقت کردند. این طرح قرار است ابتدا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود و در صورت تصویب در این کمیسیون در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

مشاور رئیس‌جمهوری: دولت در مذاکرات نه از تهدید هراسید و نه از لبخندها ذوق‌زده شد
حسام‌الدین آشنا، با تأکید بر اینکه هدایت‌های رهبری به تقویت رویکرد دولت در مذاکرات منجر خواهد شد، گفت:  دولت یازدهم در مذاکره فعلی نه از تهدیدها هراسید و نه از لبخندها ذوق‌زده شد. آشنا در گفت‌وگو با مهر، درخصوص تذکر رهبر معظم انقلاب به مسئولان مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا، گفت: تجربه تاریخی ملت ایران در مواجهه با قدرت‌های بزرگ نشان داده است رویکرد بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی بسیار کارآمدتر از رویکرد اعتماد بی‌جا و حسرت خوردن است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری:  گروه‌های سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس، بانوان را تشویق کنند
الهام امین‌زاده، گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس تمام جناح‌ها و گروه‌های سیاسی براساس منافع ملی و مصلحت نظام باید بانوان را برای حضور در انتخابات مجلس چه به‌عنوان انتخابگر و چه به‌عنوان انتخاب‌شونده، تشویق کنند. به گزارش ایسنا، امین‌زاده با اشاره به نام‌گذاری‌ سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همدلی و همزبانی میان دولت و ملت خاطرنشان کرد:  حضور بسیاری از زنان در زندان‌ها به دلیل امضا پای اسنادی بوده است که نمی‌دانستند، چه تعهد بزرگی را با امضای آنها قبول کرده‌اند، بنابراین در همین راستا از رسانه‌ها درخواست دارم تا با آموزش و اقدامات لازم در زمینه‌ آگاه‌سازی مردم به مسائل حقوقی باعث کاهش جرایم حقوقی شوند.

مرتضوی به صدور کیفرخواست به شعبه ۷۹ دادسرای تهران، اعتراض کرد
  وکیل شاکی سعید مرتضوی، از شکایت رئیس پیشین سازمان تأمین اجتماعی از یکی از موکلانش به اتهام افترا و نشر اکاذیب خبر داد و گفت: شکایت مرتضوی به خاطر مصاحبه‌ها درباره پرونده‌اش بوده است. پیمان حاج‌ محمود عطار در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: پرونده‌ای که شاکیان به ‌عنوان بیمه‌گذاران سازمان تأمین اجتماعی علیه سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرده‌اند، بابت اتهامات وی بوده و براساس آن از مرتضوی شکایت شده است.  به گفته وی، سعید مرتضوی با اختیار کردن یکی از وکلای دادگستری به‌ عنوان وکیل خود علیه مصطفی ترک‌همدانی بابت مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های گروهی درخصوص پرونده‌های اتهامی وی در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی کرده به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده است.روی خط خبر


تعداد بازدید :  228